Problemen extender/modem icm pinapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

TLarssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2017
Berichten
1
Hallo allemaal,

Voor mijn voetbalclub wil ik graag een pinapparaat installeren. Nu heb ik het volgende probleem.

Het pinapparaat dient aangesloten te worden via een LAN kabel. Het modem staat nogal ver weg en het wordt lastig om een kabel vanuit het modem naar het pinapparaat te trekken.

Om dit probleem op te lossen, heb ik een simpele WiFi Extender (TP-Link RE200) gekocht. Deze heb ik draadloos aangesloten via de WPS knop. Vervolgens heb ik in deze extender de LAN kabel ingeplugd en aangesloten op het pinapparaat.

De eerste test leverde gelijk resultaat op; de eerste pintransactie werkte. Een dag later werd echter (stomtoevallig) ons modem vervangen (KPN experiabox V8 naar V10). Sindsdien werkt het pinapparaat niet meer. Na het uitvoeren van een test in het pinautomaat zie ik dat de verbinding OK is, maar bij TCP/IP krijg ik de status NOK (Not Oke).

Als ik het pinapparaat rechtstreeks op het modem aansluit via een LAN kabel, werkt het pinnen wel. Ik vermoed dat er poorten moeten worden opengezet en dat ik gebruik moet gaan maken van statisch IP (dit is volgens mij sowieso verstandig). Ik vraag me echter af waar ik de instellingen moet veranderen.

In eerste instantie werkte het pinapparaat via de extender op de Experiabox V8, wat doet vermoeden dat de standaard instellingen in de extender juist staan. Aan de andere kant, werkt het pinapparaat wel op het nieuwe modem als ik hem rechtstreeks op het modem aansluit. Dit doet vermoeden dat de standaard instellingen in de extender niet juist staan.

Mijn gevoel zegt dat de instellingen in de Experiabox in beginsel goed staan en dat ik hier niet te veel in moet gaan veranderen. De oplossing ligt volgens deze redenering dus in de instellingen van de extender. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik in beide (Experiabox en Extender) instellingen moet gaan veranderen.

Waar denken jullie dat het probleem ligt, en waar moet ik de oplossing zoeken?

met vriendelijke groet,

TLarssen
 
Beste Larssen,

Zoals je al aangaf ben je gewisseld van de Xperia V8 naar de V10.

de V10 is een dualband router (2,4 en 5 ghz)

Echter zijn hier de Wi-Fi namen hetzelfde genoemd van beide frequenties.

Deze router heeft geen bandsteering dus de Wi-Fi namen dienen beide uniek te zijn.

Wij geven dan ook het advies de Wi-Fi namen aan te passen in de router zodat ze niet meer hetzelfde heten.

Na de aanpassing installeer je de RE200 opnieuw.

Mochten er nog vragen of problemen zijn, dan kunt u TP-Link altijd contacteren via support.nl@tp-link.com

Mvg Carmen van TP-Link :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan