EaseUs ToDo Backup free vraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi Allen.

Op aanraden van dit forum heb ik dit gratis programma gedownload omdat ik mijn laptop wilde klonen.
Doel --> Zijn er problemen dan zet ik de hele mikmak in een keer terug en kan ik weer verder.

Nu is mijn vraag. Wat kloon je nu precies of heb je daar meerdere mogelijkheden voor.

Mijn schijf laat 4 partities zien.Daarbij zit een systeem-, C:, restore-, en nog een afgegrendelde partitie.
Hij ziet er bij mij dus als volgt uit. --- Systeem --- C: --- Other --- Other ----
Ik heb er voor gekozen ze alle 4 te selecteren en naar een 64 gig usb te klonen.
Ik neem aan dat dit de enig juiste optie is?

Daarnaast zie ik dat er altijd naar een Fat32 wordt verplaatst terwijl de laptop een ntfs heeft. Waarom is dat? Graag uw reacties.

Gr. Dump.
Windows10
 
Volgens mij opent TB ook met een Wizard en vraagt een systeemback-up te maken. Dan selecteert die automatisch het hele besturingssysteem.

Wil je dat niet dan selecteer je disk or partition back-up. De schijf met het besturingssysteem helemaal selecteren dus C met door systeem gereserveerd. Daar staat disk 1, 2 etc. Ik kijk altijd naar de schijfletter van een station. Dus ik maak geen back-up van schijven maar van stations die een schijfletter hebben zo moet je dat zien. Want soms kun je alleen herstellen vanuit een herstelomgeving. Dan booten vanaf herstelschijf, stick.

Geef schijven een naam en voor herstel moet je een herstelschijf hebben. In de herstelomgeving worden letters soms verwisseld en aan de naam herken je de schijf.
Geef back-ups dan een naam die begint met de letter van de bestemming. Dus back-up van station W7B(B: ) naar extern station K: wordt K-W7B etc.

Volgens mij had je die stick kunnen formatteren naar ntfs.
 
Hoi, Route99 en Senso.

Dank voor jullie reacties.

Wat verstaan jullie onder TB?

Het enige dat ik wil is bij te grote problemen gewoon de hele mikmak er af en er vanuit de AeseUs een kloon voor terug zetten.
Ik heb nu in korte tijd 3x de laptop teruggezet naar fabrieksinstelling en dan moet je daarna toch weer al je eigen progs er op zetten. Een heel gedoe waar ik vanaf wil.

Ondanks die Fat32 heeft AeseUs er wel een 36 gig kloon op gezet. Maar goed. Even formatteren en overnieuw doen is geen probleem.

Ik vermoed dat de ene other schijf een partitie is van Asus zelf voor de restore. Gr. Dump.Ik zit nu toch even met de vraag wat ik moet selecteren om alles in een keer terug te zetten met een kloon?

Gr. Dump.
 
TB=ToDo Backup...

NTFS is veiliger/stabieler...

PS: Splits ie die 36 GB op in stukjes van 4GB en een restje?
 
Het is een stick van 64GB en die blijft bij naar ntfs formatteren 64GB. Jij gebruikt de term kloon. Volgens mij onjuist, immers er is geen sprake van twee identieke schijven. Lees in dit artikel kloon versus back-up/Image. Wel alles rustig lezen. Aan het eind wordt met de afbeelding duidelijk dat je van die schijf alles moet selecteren. Het wordt dan één image-bestand en dan kun je alles met dit bestand herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen.

Onderstaand 5 screenshots van de "kloon". De naam heb ik echter niet zelf zo genoemd maar wordt zo aangegeven door TD.
Zo te zien klopt er iets niet. Wel anderhalf uur gegevens verplaatsen maar uiteindelijk maar een gering aantal mb's verplaatst.
Kunnen jullie hier wat van maken?

Gr. Dump.


1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
4.jpg
 
Ander kloon programma testen als je het niet vertrouwt...
Je kunt de interne Windsows systeem kloner gebruiken..

Zelf gebruik ik nog of het oude Ghost (images maken, geen kloon) of G4L (Ghost for linux), maar voor echte klonen maakt dat niet uit. Je kunt er ook mee imagen, nog nooit gedaan.
 
Lijkt mij niets van te kloppen. Het was ook onbekend dat het eerste deel FAT is. Nu moet je iemand hebben die verstand heeft van partities. Dat heb ik niet. Begrijp niet hoe die System FAT kan zijn. Volgens mij heb je weer voor Clone (rechtsboven) gekozen i.p.v. Disk/Partition Backup. Laat iemand eerst maar die FAT verklaren en of het dan mogelijk is naar ntfs te back-uppen. Neemt die dan de FAT over? En dan moet je uitvoeren wat er staat en niet meer klonen!

Nogmaals als je alles aanvinkt in de normale Disk/Partition Backup dan moet het lukken alles in één bestand op de stick te zetten en die kun je dan herstellen met een herstelschijf.

Ik heb op internet gelezen dat je inderdaad de ene partitie FAT32 kun maken en de ander NTFS. Voor een back-upprogramma zou dit geen probleem moeten zijn deze te back-uppen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan