Vermeldingen systeemmappen in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Op de C-schijf staan onder gebruikers\mijn naam diverse systeemmappen zoals afbeeldingen, documenten, muziek, video enz.
De belangrijkste heb om het back-uppen te vereenvoudigen verplaatst naar mijn data schijf D waar ik ze zie en kan openen.

Echter Microsoft in haar streven het ons makkelijker te maken maakt het alleen maar onoverzichtelijker door deze belangrijke mappen nog eens prominent onder deze PC te vermelden. En nog eens extra in een map Bibliotheken!!! Da's driedubbelop en ik houd het graag simpel en overzichtelijk.

Gewoon vermelding van de partities en daaronder de mappen. Meer is er nl. niet. Die bibliothekenmap heb ik verwijderd.

Als ik behoefte heb aan extra vermeldingen dan zet ik die in snelle toegang. Daarover voer ik zelf het beheer.
Maar hoe krijg ik die overbodige vermeldingen onder deze PC weg of verberg ik ze zonder schade aan te richten.
 
Laatst bewerkt:
Bibliotheekprincipe is bekend.
door deze belangrijke mappen nog eens prominent onder deze PC te vermelden.
Dat begrijp ik niet. Mogelijk een screenshot plaatsen.
 
Ik begrijp edmoor niet helemaal. Hierbij twee screenshots die duidelijk maken wat ik bedoel. Ik heb het over basaal en eenvoud. Ingewikkeld mag maar dan wil ik zelf kiezen. Microsoft maakt er een gewoonte van ons met 'tig wegen naar een doel op te zadelen omdat dat de modale gebruiker dat makkelijker zou vinden. Nou ik niet.
verkenner 2.jpg
verkenner 1.jpg
 
Dat heeft niets te maken dat MS het de modale gebruiker gemakkelijker wil maken. Het heeft alles maken met het feit dat MS de controle wil houden. Wat MS betreft ben jij een lastpost. Jij verplaatst de systeemmappen naar een dataschijf. Verder waardeer jij niet het principe van bibliotheken. Kan het nog erger!

Ik zou niet weten hoe je die mappen weg zou kunnen krijgen. Eerlijk gezegd werk ik al jaren met deze structuur en heb er geen last van. Zoeken in dat navigatievenster kan ik niet meer, want dan zit je uren uit te vouwen e.d. Mappen en bestanden zoek ik met de Zoekmachine Everything.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast beschrijft de link die ik plaatste hoe je ze kan verwijderen en dat werkt, kijk maar:
Verkenner.jpg
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,
Jij verwijdert wel de systeemmappen in het detailscherm rechterhelft, maar ik wil ze uit het navigatievenster links en dat gaat niet op jouw manier.

Senso,
An sich prima zelfs dat MS vele routes naar een bestand biedt maar ik wil zelf kiezen welke ik gebruik en de rest hoef ik niet te zien. Ik streef naar een rustige Verkenner gestript van voor mij overbodige vermeldingen.

Het wordt tijd dat MS eindelijk eens een duidelijke locatie biedt voor de opslag van gebruikersbestanden ipv die te verstoppen in een submap onder "gebruikers" tussen een woekering van systeem- en besturingselementen waar je toch niets mee kan en waarvan sommige zelfs verborgen zijn. Die structuur is een ramp voor iemand die er een overzichtelijk backup systeem op na houdt. Ik heb ze verplaatst naar een data partitie waarvan ik nu met één druk op de knop in z'n geheel een backup van maak. Een aanrader voor iedereen.
Het nut van bibliotheken heb ik nooit begrepen. De Verkenner is nog steeds de oorsprong en het begin van alle wijsheid en de ultieme bieb waarin alles een duidelijke plaats heeft en waarin ik de weg weet en niets kwijtraak.
Dat ik in mijn afgeslankte Verkenner wat meer moet uitvouwen vind ik geen probleem.

Maar alle respect voor mensen die het anders doen.

Overigens was mijn oorspronkelijke vraag geen halszaak. Ik meende dat er ergens even iets aan- of uitgevinkt kon worden maar ik wist niet waar. Inmiddels ben ik erachter dat zoiets er niet is en hoewel ik harde ingrepen in het register niet schuw doe ik dat in dit geval niet want voor hetzelfde geld denk ik er volgend jaar ander over en moet ik dat weer herstellen.

Allen bedankt voor het meedenken.
 
Volledig mee eens.

Het wordt tijd dat MS eindelijk eens een duidelijke locatie biedt voor de opslag van gebruikersbestanden ipv die te verstoppen in een submap onder "gebruikers" tussen een woekering van systeem- en besturingselementen waar je toch niets mee kan en waarvan sommige zelfs verborgen zijn.

Dat zal nooit gebeuren. MS heeft een goede reden om dat zo te doen! Dat begrijp je of je begrijpt het niet. Of zoals Johan zei: "Je gaat het pas zien als je het door hebt."
 
Laatst bewerkt:
De genoemde mappen zie ik aan de linkerkant in m'n navigatievenster ook nergens terug.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan