• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
105
Hallo forumleden,

Al enige tijd ben ik aan het stoeien met excel en VBA. Echter zou ik graag een zoekfunctie willen maken maar kom niet achter de juiste code.

Uitleg wat de bedoeling is;

Als ik op een button klik moet er een zoekscherm verschijnen waar ik een naam invoer. Als de naam gevonden is zou ik graag willen dat alle gegevens die bekend zijn over deze persoon in een pop-up zicht wordt gemaakt.

Het is misschien veel gevraagd maar na een paar dagen zoeken en proberen is dit mijn laatste strohalm.:rolleyes:

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Patrick:cool:
 
Plaats een document met voorbeeld gegevens.
 
En pas even het onderwerp aan. VBA code als onderwerp is niet erg zinvol. Waar of wat je gezocht hebt blijkt ook nergens uit deze nogal basale vraag. (tenzij je zoekt op VBA code)
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld zoeken.xlsb
    34 KB · Weergaven: 35
Hallo gast0660,

Dit is inderdaad wat ik zoek! Dank je wel daarvoor...Is het mogelijk om zodra ik een zoekopdracht geef en de naam komt meerdere keren voor dat achter de naam ook een datum te te plaatsen?

Dus...ik zoek 'henk"

Onderin komt een lijst met meerdere malen "henk" te staan met een datum erachter.

Verder is het precies wat ik zoek!

Hartelijk dank!!:thumb::thumb::thumb:
 
Zo ?
Zoeken op voornaam !!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld zoeken (v2).xlsb
    34,9 KB · Weergaven: 51
Mooi zo:thumb:
Maar graag het volgende:
1.Zet je vraag op opgelost.
2. Maak de titel van uw vraag wat duidelijker, zodat iemand met een gelijkaardig probleem deze oplossing kan terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan