• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische verrekening contractmutaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvduyn

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
13
Beste Forumleden,

Ik ben niet zo'n Excel expert en loop vast bij het maken van een bestand, waarbij ik contractmutaties wil verrekenen. Een klant van mij heeft een contract met een bepaalde looptijd en daarbij vaste afreken termijnen.

Het contract loopt van 2015 - 2032, waarbij er jaarlijks een bepaald percentage van de aanneemsom gefactureerd mag worden. In de bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd van de totale aanneemsom en een tussentijdse mutatie. Ik was benieuwd of het mogelijk is om de verrekening via een selectie te vereenvoudigen. Ik loop continu vast met allerlei formules en foutmeldingen en zie door de bomen het bos niet meer.

Ideaal zou zijn dat ik het mutatiejaar kan selecteren, waarna het te muteren bedrag per jaar verrekend wordt. Bijvoorbeeld er vind een mutatie plaats in 2017, waarbij er nog 92% verrekend mag worden. Het mutatiebedrag moet dan gedeeld worden door 92% en verrekend worden in de restpercentages van de looptijd van het contract.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en alvast bedankt voor jullie moeite.

groeten,
Leen

Bekijk bijlage verrekening contract.xlsx
 
versie 2

Beste Forumleden,

Het hangt met wat formules aan elkaar, maar het is me toch gelukt om een werkbaar model te krijgen. (pulldown menu en een formule op basis van de geselecteerde waarde) Mochten jullie verbeteringen zien, dan hoor ik het graag en anders mag dit draadje afgesloten worden.

groeten,
Leen

Bekijk bijlage verrekening contract v2.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan