• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle op dubbele nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermark

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
21
Goedemorgen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum.
Momenteel ben ik bezig met het ontwerpen van een kwaliteitsdocument.
Het is de bedoeling dat dossiers worden getoetst op kwaliteit en de bevindingen worden middels een invulformulier in een excel bestand geplaatst.
Elk dossier wat getoest moet worden heeft een uniek nummer (controle nummer).
De controleur vult een aantal gegevens in en daarbij behoort ook het controle nummer in een TextBox
Wat ik graag zou willen is dat, voordat de gegevens worden toegevoegd aan het blad ("FTR") er gecontroleerd wordt of het
controle nummer al voorkomt. Komt het voor dan moet er een MSG verschijnen met de tekst, "nummer komt al voor, svp aanpassen".
De focus moet dan op de TextBox komen zodat de invoerder het kan aanpassen.
Het proces moet worden herhaald totdat het nummer uniek is.
Is dit het geval dan kan de invoer worden opgeslagen en komt de vraag of er nog een meting moet worden toegevoegd.
Het lukt mij niet om dit voor elkaar te krijgen.
Zou iemand mij willen helpen?
 

Bijlagen

  • kwaliteitmeting1.xlsm
    925,8 KB · Weergaven: 27
Komt dit in debuurt?
 

Bijlagen

  • kwaliteitmeting1(cobbe).xlsm
    949,8 KB · Weergaven: 35
Dank je Cobbe voor je reactie.

Het komt al een heel eind in de buurt.
Krijg nu nog de melding dat als ik bv nummer 21 heb ingevoerd en daarna 22, het aangeeft dat het nummer al voorkomt.
 
Stomme nalatigheid van mij, vervang deze regel:
Code:
Set r = Sheets("FTR").Columns(3).Find(TextBox1.Value[COLOR="#FF0000"], , , LookAt:=xlWhole[/COLOR])
 
Geweldig, super!
Dank voor je moeite.

Ik zal de vraag als 'opgelost' markeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan