loop op basis van initiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Hallo,
Na een query krijg ik volgend resultaat:

query.jpg

in deze lijst staan 3 initialen (kunnen er in sommige gevallen 1 of 2 of 4 zijn, dus, dat weet ik niet vooraf)

het is de bedoeling dat ik op basis van dit initiaal een factuur aanmaak waarop de data staan die met dit initiaal te maken heeft:

dus, ik moet een soort van loop maken die, afhankelijk van het aantal verschillende initialen, loopt

In dit concreet geval:
voor initiaal A wil ik een factuur met data: 15/06/2017 7/07/2017 26/06/2017 29/06/2017
voor initiaal M : 14/07/2017 19/06/2017 03/07/2017
voor initiaal J : 23/06/2017 30/06/2017

hoe realiseer ik dat?
Bedankt

JP
 

Bijlagen

  • query.jpg
    query.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 58
Dat lijkt mij een kwestie van een rapport maken en de initiaal als Groepsveld gebruiken.
 
ik zou graag een loop maken omdat er met die data nogal wat rekenwerk moet mee gebeuren en ik dat dan in die loop kan doen met telkens een ander initiaal
 
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet, en de noodzaak voor een loop ook niet. Rekenwerk kan prima in een query, formulier en rapport. Loops zijn daar zinloos. Een loop gebruik je alleen om, in jouw geval, data te muteren in een tabel omdat je de gewenste gegevens op een andere manier niet kunt genereren. Vooralsnog zie ik niet wat hier te loopen valt. Beschrijf je probleem eens nauwkeuriger, zodat we daar een fatsoenlijke oplossing bij kunnen zoeken. Nu geef je een oplossing (ik moet een loop hebben) en moeten wij daar het probleem bij bedenken :).
 
Laat die loop even wachten... misschien haal ik het wel op basis van een rapport zoals je voorstelde..
Nu ziet het er niet echt OK uit omdat de data weliswaar gegroepeerd staan per initiaal maar, ik zou een nieuw pagina willen als er een ander initiaal voor komt, een soort van pagina-einde zoals in word bestaat
 
Verder, in dat rapport zou er een lijn op een bepaalde manier geprint moeten worden (klink wat belachelijk maar zo is het)
stel het veld heeft waarde
"G" dan moet ik een lijn krijgen die er zo uit ziet: " ***************"
"K" dan moet ik een lijn krijgen die er zo uit ziet: "***** **********"
enz
Hoe bouw ik dat in in een rapport?
jp
 
ik zou een nieuw pagina willen als er een ander initiaal voor komt, een soort van pagina-einde zoals in word bestaat
Geen probleem, dat is een sectie eigenschap.
Wat betreft je laatste vraag: heb je het hier over een lijn van sterretjes met een extra spatie? Simpel een kwestie van een IIF gebruiken in een tekstveld.
 
Hoe gebruik je IIF als er mogelijks 4 verschillende opties zijn?...
JP
 
Je kunt 7 IIF's nesten (met een truc zelfs 13), dus 4 mag geen probleem zijn. Of een SWITCH, dan heb je geen limiet.
 
In het paginahoofd zet ik een veld dat ik onzichtbaar maak
op basis van dit veld bouw ik de IIF op
Als ik verwijs naar IIF([me.hoedanig];"mogelijkheid 1;"mogelijkheid 2") krijg ik een foutmelding dat dat Me-gedoe niet bekend is

Het rapport moet passen in een officieel document met 4 kolommen en 10 rijen
Ik moet dus mijn data starten in kolom 1 en 2
naar beneden werken tot ik 10 datums heb
en dan naar kolom 3 en 4 gaan als er meer dan 10 datums in weggeschreven moeten worden
Hoe klaar ik zo iets?

JP
 
Paginahoofd is onbruikbaar, het moet een koptekst zijn die gerelateerd is aan gegevens. Een pagina is dat niet.
 
OK, dat blijkt te werken
Maar hoe krijg ik die data in een nieuwe kolom als er al 10 geprint zijn?
kan ik op het einde van elke pagina code laten lopen zodat er bvb aanpassingen kunnen gebeuren aan de database zelf op basis van wat geprint werd

Bedankt
JP
 
Je voorbeeldje laat een matrixrol zien met gaatjes; is dat formulier voorbedrukt? En zijn de 20 detailregels dus ook vast qua format? Dan zou ik twee subrapporten gebruiken waarin je de factuurregels onderbrengt. Het eerste filter je op de regels 1-10 en het tweede op de regels 11-20. Die subrapporten zet je dan naast elkaar en zijn uiteraard gekoppeld op basis van factuurnummer.
 
Dat klopt Michel... die formulieren zijn voorbedrukt en officiele documenten die met een doorslag werken... de nummering is bij de overheid bekend en bij belastingscontrole moet je elke doorslag kunnen voorleggen om fraude te voorkomen.
Dus, de nummering moet nogal juist zijn.
Je benadering is me een totaal raadsel.
Het is ook zo dat bvb na het drukken van 1 (en het kunnen er soms 4 zijn) getuigschrift, er een en ander in de database aangepast wordt (bvb welke datum er aan welk getuigschrift vasthangt)
de benadering van een subrapport is me niet duidelijk en aarschijnlijk boven mijn bescheiden petje
JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan