backup van masterlaptop - windows 10 pro- overzetten op 24 andere laptops.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johny 46

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
14
Ik werk voor een school. We hebben 25 nieuwe laptops aangekocht, besturingssysteem windows 10 pro education. Om een hoop werk te sparen dacht ik 1 laptop, noem hem "master" , volledig klaar te maken met alle nodige software, en dan een systeem-backup te maken en deze over te zetten op de 24 anderen.Helaas krijg ik die 24 anderen nu niet meer geactiveerd? iemand een idee wat ik misdoe en hoe ik dit kan oplossen? alleszins al bedankt voor de tips!
 
Aanpak lijkt me fout, in de zin dat je Sysprep had moeten gebruiken en (na het gebruik van Sysprep) een image te maken van hoe de pc/laptop er dan uitziet en díe image verspreiden over de 23 andere laptops. Beetje achtergrondinformatie wat Sysprep doet: hier
Uiteraard kan het handig zijn nog een ander image achter de hand te houden, namelijk van vóór Sysprep, maar die blijk je al te hebben vlgs. je startposting. Uiteraard die dan alleen terugzetten op "de master"(!)

Welke command line opties je zou moeten gebruiken voor Sysprep moet je nog even verder uitzoeken. Ik neem aan dat Google, Youtube en TechNet (van Microsoft) je daar wel wijzer over kunnen maken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging: Misschien kun je de Sysprep stappen overslaan zodra je de andere laptops een eigen unieke computernaam hebt gegeven en daarna op die andere laptops te spelen met slmgr.vbs command-line opties.
Hier staan de command-line opties van slmgr.vbs

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
thnx voor je snelle reactie Tijs, ga het morgen meteen uitproberen... ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan