• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmeldingen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een Excel-sheet waarin ik wil nakijken of er ook foutieve verwijzingen inzitten (#N/B of iets dergelijks). Is dat mogelijk?

Vriendelijke groet,
Guido
 
In het Excel bestand: tabblad Formules --> foutcontrole
 
Je kan deze macro draaien:
Code:
Sub cobbe()
Dim cl As Range
For Each cl In ActiveSheet.UsedRange
 If IsError(cl) Then
  MsgBox Err.Number & " in " & cl.Address
 End If
Next
End Sub
 
@JanBG, deze optie kende ik nog niet. Ik probeerde het uit. Er komen meldingen voorbij van bijv. een getal dat is opgeslagen als tekst en dat nu als fout wordt gemarkeerd. In mijn situatie is het dus wel de bedoeling dat dit een tekstveld is. Hoe kan ik bijvoorbeeld deze foutsituatie als goed markeren?
@Cobbe, helaas is mijn document een extern gemaakt Excel-document met beveiligde macro's. Ik kan er dus geen macro's aan toevoegen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
@JanBG, deze optie kende ik nog niet. Ik probeerde het uit. Er komen meldingen voorbij van bijv. een getal dat is opgeslagen als tekst en dat nu als fout wordt gemarkeerd. In mijn situatie is het dus wel de bedoeling dat dit een tekstveld is. Hoe kan ik bijvoorbeeld deze foutsituatie als goed markeren?

Een voorbeeldje zou helpen
 
Als het goed is, krijg je bij een gevonden fout een pop-up:

Screenshot_1.png

Je kan dan kiezen voor: "converteren naar getal" of Fout negeren"
 
Je kan dan kiezen voor: "converteren naar getal" of Fout negeren"

Dat klopt, die mogelijkheid heb ik ook.
Mijn spreadsheet heeft echter 65.000 regels en misschien wel een even zo grote hoeveelheid kolommen, dus ik zou graag deze foutcategorie willen uitsluiten.
Het gaat mij voornamelijk om fouten als gevolg van niet meer bestaande cellen:
Zet in A1 het getal 100, in A2 niets (lees: deze cel is verwijderd) en in A3 de formule =A1/A2.
Dit resulteert uiteraard in een foutmelding in A3. Het zijn dit soort foutmeldingen waarin ik in mijn spreadsheet naar op zoek ben.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan