Kan NAS zelf ook in VPN modus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo beste helpers,

De Synology NAS kan ingezet worden als VPN server, om zodoende andere apparaten veilig/anoniem te laten surfen.
Nu is mijn vraag, kan de Synology zelf ook anoniem worden ? Ik bedoel hiermee eigenlijk dat als je bijvoorbeeld met
SABnzbd of NZBget iets download, wat de Synology uitstekend doet, doet hij dit op je normale WAN adres en is dus
ook traceerbaar.

Om uit het vizier van het steeds meer sluitende net te blijven van de Torrent en Usenet jagers (Brein etc.) wordt er
steeds meer over gegaan tot VPN oplossingen. Zoals het er nu uit ziet moeten de al dan niet legale downloads :eek:
gebeuren via een apparaat wat via VPN verbonden is met de NAS, omdat de NAS zelf nog wel onbeschermd is

Of zie ik dit verkeerd? Graag jullie advies


Groetjes,


Remy
 
Mwah, hier had je toch wel via Google wat over kunnen vinden, lijkt me...
Als ik je goed interpreteer wil je dat de Synology ook als VPN client kan optreden naar een (externe) VPN server.
Dus Googelen naar: synology nas as vpn client
leverde op deze link

Overigens ben ik nog benieuwd wat de status is van een vorige vraag van je, die over het gebruik/installeren van de Synology als VPN server.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thanx Tijs voor de tip,

Was weer te moeilijk aan het zoeken ;)
De VPN server zelf draait nu weer goed, toch nog ff alles instellingen
nog eens goed onder de loep genomen en hij draait nu.

alleen de VPN zelf undercover laten gaan was nog niet gelukt, maar ga
aan de slag met je Google tip.. :thumb:

Gr,


Remy
 
Lijkt er op dat het gelukt is :rolleyes:
Moest wel een ander protocol kiezen, omdat het andere verkeer van mijn apparaten
via LT2TP verloopt en heb mijn eigen NAS via PPTP lopen nu...

Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan