MP4 wordt niet herkend in youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
615
Heb net een filmpje van dit weekend en gefilmd met smartphone op you tube gezet. Melding: YT herkend geen van de beschikbare formaten. Heb daarna firefox opgefrist, zonder resultaat.

film is mp4 formaat.
PC is een oude desktop met Win7. en 32 bits.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Da's kras. Had je al eerder filmpjes van die telefoon op YT gezet, of is dit de eerste? Lukt het om een ander filmpje van je telefoon te plaatsen?
Kun je een filmpje op je PC zetten en afspelen, bijv. met VLC player?
 
MP4 is niet MP4: Het is een container-formaat dat meerdere codecs kan gebruiken. Dus ik zou verwachten dat die smartphone app een (door YT) niet-ondersteunde codec gebruikt. Zie voor enige achtergrond, dit Wikipedia artikel
Transcoderen van het filmpje lijkt me (dus) aan de orde voordat je 'm upload. Zie hier (onder "De instellingen van de video controleren om veelvoorkomende problemen op te lossen") dat de h.264 MPEG4 compressie codec wordt aanbevolen (+ enkele andere aanbevelingen over het te uploaden bestand).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een Samsung J1 en heb maar 1 stand 16:9 in de camera instellingen. Staat niets over de codec of framesnelheid. Veranderen kan dus niet.
 
Ik zeg toch niet dat je iets kunt/moet veranderen in de app? Ik heb het over transcoderen, bijv. conform de instructies die ik gelinkt heb (laatste link).
Dus (bijv.) eerst naar je pc/laptop overbrengen en daar transcoderen. Zo een paar (gratis) programma's die je kunt gebruiken (naast de (mogelijk betaalde) programma's die in de laatste link worden genoemd):
XMedia Recode
Handbrake

Tijs.
 
Met kabel en verkenner zijn films op telefoon met veel moeite te vinden.
KIES software is een ramp.
 
Ik zeg toch niet dat je iets kunt/moet veranderen in de app? Ik heb het over transcoderen, bijv. conform de instructies die ik gelinkt heb (laatste link).
Dus (bijv.) eerst naar je pc/laptop overbrengen en daar transcoderen. Zo een paar (gratis) programma's die je kunt gebruiken (naast de (mogelijk betaalde) programma's die in de laatste link worden genoemd):
XMedia Recode
Handbrake

Tijs.

Met kabel en verkenner zijn films op telefoon met veel moeite te vinden.
KIES software is een ramp.
 
Er zullen.ook wel apps zijn voor het converteren / transcoderen maar ik gebruik er geen van dus ik kan je niet adviseren. Overigens vreet dat accucapaciteit.

Tijs.
 
ik moest op een rood flash knopje in werkbalk FF klikken. Het lijkt nu te werken.
 
Tijs
ik zie met Mediainfo software, dat de framerate van de telefoonfilm variabel is. Dat is leuk, daar voorziet een film montageprogramma als Open shot niet in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan