• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

File van hyperlincks maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu snap ik het niet meer: dat zijn toch al PDF bestanden:

5000000 verwijst naar: C:\Users\Eigenaar\AppData\Local\BERO\Brochures Renson\panovista_leaf_nl.pdf
 
Hopelijk niet te onduidelijk geweest.

Ik drop artikelnummers ( waaraan een hyperlink in PDF zit ) in de excelfile.
Na het drukken op de knop wens ik de offerte ( waarop dus de artikelnummers staan ) in PDF gevolgd door alle artikelen die een hyperlink bevatten.
Op die manier heb ik één file met de nodige technische fiches bij de offerte.
 
Dat betekent dus dat je die pdf documenten moet openen in Excel en vervolgens importeren in de sheet van waaruit je de offerte aanmaakt. Het eerste is al niet eenvoudig, tenminste als je Adobe Acrobate Reader gebruikt (vanuit Adobe Acrobat kan het rechtstreeks.
Ik zou niet direct weten hoe je dat in een macro voor elkaar krijgt
 
@JanBG

Lees #9 eens rustig door en test de gesuggereerde code.
 
Dat vermoedde ik wel. Ondertussen heb ik geleerd hoe een Excelfile via een knop op te slaan op de server.
Kan je bijvoorbeeld ook de file toewijzen aan een variabel pad?
Bijvoorbeeld aan de hand van de "myname". Myname is bij mij de klantnaam en elke klant heeft een mapje op je server.
Kan ik dus aan de hand van dit het bestand meteen in de correcte map laten opslaan?
 
Snb, kan je die code even in een testfile zetten? Ik heb ze geprobeerd en zag niet meteen iets gebeuren
 
Snb, bedankt. Ik probeer jou code toe te passen.
Krijg bij het printen een foutmelding Fout91 tijdens uitvoering:
Objectvariable of blokvariabale With is niet ingesteld. Help je me nog even op weg?
 
kijk wat je krijgt met:

Code:
Private Sub M_snb
    For Each it In Blad1.Hyperlinks
       msgbox it.address
       msgbox dir(it.address)
       msgbox Replace(it.Address, Dir(it.Address), "")
       CreateObject("shell.application").Namespace(Replace(it.Address, Dir(it.Address), "")).Items.Item(Dir(it.Address)).InvokeVerb "print"
    Next
End Sub
 
SNB

Blijft hetzelfde, hij geeft nu inderdaad de MsgBoxes maar op het eind dezelfde foutmelding

Objectvariable of blokvariabale With is niet ingesteld.
 
Wat staat er in de msgboxen ????

Toon eens wat schermafdrukken.
 
1e
../../../../ctx$/Redirections/ardo/BERO/Brochures Renson/panovista_leaf_nl.pdf
2e
Leeg
3e ( zelfe als 1e )
../../../../ctx$/Redirections/ardo/BERO/Brochures Renson/panovista_leaf_nl.pdf

Daarna de foutmelding
 
Bestaan die bestanden van de hyperlinks überhaupt ?
Worden ze geopend als je op de hyperlinks klikt ?
Kontroleer dat eerst.
 
SNb, Het zit soms in een te simpele oplossing.
Ik heb de hyperlinks opnieuw ingevoerd en jawel dit werkt nu perfect om te printen.
Thx
 
Dat had ons 34 posts kunnen besparen.
 
snb, ik voel me dan ook als een domoor nu :)

Mss nog even voor het afsluiten van deze:

Kan ik ipv dit via print te laten lopen ook via Save as? Dus dat de offerte en de hyperlinks in één PDF komen te staan?
Wij konden vroeger printen naar PDF maar omdat dit onze Citrix blokkeert is dit er af gegooid ( anders was dit de oplossing )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan