Kan geen URL krijgen van blogpost op blogger

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasmijndeWitte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
4
Ik heb een blog www.hetprecariaat.nl

Ik wil op onder meer de bijbehorende Facebookgroep verwijzen naar een specifieke blogpost die is geplaatst. Maar dit lukt niet, want als ik naar een specifieke blogpost ga, blijft de URL in de adresbalk www.hetprecariaat.nl! Ik kan dus alleen verwijzen naar de hele site!

Supervervelend. Heb het geprobeerd in Firefox, Chrome én Edge, alledrie hetzelfde probleem. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb Windows 10.
 
Klik eens op de URL in de adresbalk zodra je zo'n blogtekst open hebt. Normaal gesproken komt dan de échte URL in beeld die je kunt kopiëren etcetera.

Tijs.
 
Dat is dus het punt, er verschijnt alleen de homepagina URL in beeld, zie printscreen. Ik heb hierbij één bepaalde blogpost geopend.

link p.jpg
 
Erg onhandig, inderdaad.
Het werkt verder prima in mijn smartphone, waar die blog (na klikken op de adresbalk) wordt vertaald in:
http://www.hetprecariaat.nl/2017/09/over-logomanie-en-eigen.html?m=1
en, eerlijk gezegd, wordt in mijn Firefox 52.2 op mijn desktop gewoon de juiste URL weergegeven in de adresbalk.

Ik kan moeilijk beoordelen wat er bij jou misgaat, maar bij mij werkt 'alles' (zover getest) gewoon prima. Zou best kunnen dat je invoegtoepassingen (ik zie, bijv., AdblockPlus staan in je schermafdruk) roet in het eten gooit bij jou.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Erg onhandig, inderdaad.
Het werkt verder prima in mijn smartphone, waar die blog (na klikken op de adresbalk) wordt vertaald in:
http://www.hetprecariaat.nl/2017/09/over-logomanie-en-eigen.html?m=1
en, eerlijk gezegd, wordt in mijn Firefox 52.2 op mijn desktop gewoon de juiste URL weergegeven in de adresbalk.

Ik kan moeilijk beoordelen wat er bij jou misgaat, maar bij mij werkt 'alles' (zover getest) gewoon prima. Zou best kunnen dat je invoegtoepassingen (ik zie, bijv., AdblockPlus staan in je schermafdruk) roet in het eten gooit bij jou.

Tijs.

Ik heb helaas geen smartphone dus die truc kan ik niet toepassen.

Ik heb alle add-ons uitgezet en opnieuw geladen maar het probleem blijft. Blogger zelf kan je niets vragen, alleen de 'community' en die wist het ook niet. Tot een paar maanden terug ging het wel goed. Met andere websites heb ik ook geen problemen. Maar dit is best wel een probleem want zo kan ik nooit doorlinken naar nieuwe blogposts.
 
Het feit dat de community blijkbaar ook jouw probleem niet ondervindt geeft te denken.

Vraag eens iemand in je buurt hetzelfde te testen op zijn/haar laptop/pc/smartphone, dus of die hetzelfde ervaart als ik.
Zijn die ervaringen hetzelfde als die van mij (dus 'het werkt gewoon'), dan wordt het koffiedik kijken wat er op jouw pc aan de hand is.
Even wat 'koffiedik' wat bij mij opkomt (maar is zeker niet uitputtend):
a. Malware op de computer
b. Gebruik van anonymizer software en/of proxy servers
c. Je anti-virus/anti-malware programmatuur die je web-verkeer filtert

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk heb een workaround voor je waar je wat aan hebt: Stel dat je een bloglink opent vanaf een of andere pagina (bijv. de hoofdpagina van je blog), dan kun je (ipv. erop klikken) ook rechtsklikken op de bloglink en kiezen voor "Koppelingslocatie kopiëren".
Die kun je dan plakken ergens anders, bijv. op je facebook o.i.d.

Oftewel: Ipv. de specifieke blog(pagina) te openen en via de adresbalk de URL te kopiëren naar het klembord de URL (via rechtsklikken) kopiëren vanaf de pagina waar de blog(pagina) gelinkt wordt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan