KMS Pico

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Een kennis van mij kreeg na een 'reparatie' zijn laptop met daarop een schone installatie van Win 10 home terug.
Sindsdien moet hij na een flink aantal maanden steeds opnieuw zijn licentie verlengen met behulp van een app genaamd KMS Pico.
Dit lijkt me niet normaal. Heeft men soms een illegale versie van Windows geïnstalleerd?
 
KMS Pico is bedoeld om Office en Windows producten die voor bedrijfstoepassing bedoeld zijn toch te kunnen activeren, zonder dat er contact met Microsoft is.
Wat mij betreft dus inderdaad illegale versie van Windows 10.
Ik vermoed bovendien (weet ik overigens niet 100% zeker) dat het niet eens genoeg is om de licentiesleutel te vervangen door een legale 'standalone' (OEM/systembuilder/retail) licentiesleutel maar dat de hele installatie dan opnieuw moet om hem legaal te maken.

Lekkere reparateur.............. :rolleyes: (tenzij die kennis er expliciet mee ingestemd heeft dat een dergelijke versie op zijn laptop geïnstalleerd mocht worden).

Tijs.
 
Hartelijk dank voor het snelle antwoord Tijs.

Tja, wat er precies allemaal gebeurt is, is me ook niet geheel duidelijk.
De eigenaar van de laptop is een digibeet en weet de zaken niet duidelijk uit te leggen.
Na de update naar Win 10 was er een probleem met de beeldschermdriver.
Weg gebracht ter 'reparatie'.
Daarna kreeg hij de laptop terug met een schone installatie en een losse back-up van zijn persoonlijke bestanden.
Ik heb toen de zaak een beetje geordend, maar vervolgens begon het gezeur over de licentiesleutel.
Toen we weer teruggingen, was de zaak door een ander overgenomen maar die zou de zaak in orde maken.
Dat leek het ook.
Maar nu na bijna een jaar of zo begint dat gedoe met die licenciesleutel weer.
Weer teruggebracht waarna dus de mededeling kwam dat hij KMS Pico moest gebruiken om zich te registreren.
Nu schijnt de zaak weer te werken.
 
Graag gedaan voor wat betreft de hulp.

Als ik je verhaal interpreteer zou ik het volgende scenario kunnen bedenken hoe alles gelopen is:
a. Luiheid van de reparateur, en dus maar een nieuwe installatie W10 gedaan met een licentiesleutel die al gebruikt was.
Overigens is bij een upgrade naar W10 geen licentiesleutel nodig (vermits uitgevoerd in de tijd dan MS die upgrades nog gratis had gemaakt) en had W10 gewoon netjes geactiveerd moeten blijven (o.b.v. die upgrade), ook bij herinstallatie, vooropgesteld dat de laptop, laten we zeggen, niet ouder is dan 4 jaar en de officiële downloadbare versie Windows 10 Home van Microsoft wordt/werd gebruikt.
b. Zodra dat KMS Pico werd ingezet 'verbouwde' die Windows naar zo'n bedrijfsversie. Vandaar dat je nu vastzit aan activatie op een 'bedrijfsmanier', specifiek die met een KMS server (die door KMS Pico wordt 'nageaapt'/nagespeeld).

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe je hiermee verder wilt/kunt. Je zou in ieder geval kunnen informeren bij dat bedrijf of er niet een mogelijkheid is om (hopelijk voor niet teveel geld en liefst zónder dat heel W10 opnieuw geïnstalleerd en ingericht moet worden) een gewone licentie te hebben. Zie bij a. dat als de laptop in het door MS tijdvak is geupgradet van W7 of W8.1 naar W10 dat er niet eens een licentiesleutel bij te pas komt (en er dus ook geen licentiekosten van horen te zijn).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie.

De machine is een Compaq die nog geleverd werd met Vista.
Ik denk dus dat het langzamerhand toch wel tijd wordt voor een nieuwere LapTop.
 
KMS is een onderdeel van Microsoft producten voor bedrijven, die pico is een illegale activator.
https://zondervirus.nl/kmspico-virus/

Laat hem een legale uitvoering installeren door die shop, licenties voor een computershop kosten geen drol waarom ze dat nu zo doen.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik zal het allemaal overbrieven.
Ik zag dat Win 10 voor € 10,- aangeboden werd en dat mensen daarover tevreden waren,
dus misschien slaan we dat 'bedrijf' dan maar liever over.

Nogmaals dank voor alle hulp.
 
Vista kan niet geupdated worden naar W10, alleen via (eerst) een update naar W7.
Iemand moet dus (zelfs nog vóór het werk van de reparateur) W10 hebben geïnstalleerd, mogelijk met een illegale licentiekey.
Daarna heeft de reparateur er W10 op gezet, mogelijk met die zelfde illegale licentiekey die er al op stond of eentje van hemzelf.
Daarna is de verbouwactie met KMS Pico begonnen.

Je kunt de laptop gewoon blijven gebruiken, zolang KMS Pico er op staat (of alsnog achter een eerlijke versie aan, maar met de kans dat heel W10 dan opnieuw geïnstalleerd moet worden).
Uiteraard kan het zinvol zijn om alsnog een nieuwere/modernere laptop te kopen met meteen een eerlijke W10 erop.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Na Vista is er Win 7 met een officepakket opgekomen,
dat schijnt via het bedrijf waar de laptop eigenaar werkte verkregen te zijn.
Daarna kwam dus de rest.
 
Nu ja, je weet je opties m.b.t. die laptop:
a. Verder KMS Pico blijven gebruiken
b. W10 officieel laten installeren (waarschijnlijk met weer volledige herinstallatie, dus weer installatietijd/installatiekosten)
c. Nieuwe laptop kopen met meteen een goede licentie W10 erop

Tijs.
 
Nu ja, je weet je opties m.b.t. die laptop:
a. Verder KMS Pico blijven gebruiken
b. W10 officieel laten installeren (waarschijnlijk met weer volledige herinstallatie, dus weer installatietijd/installatiekosten)
c. Nieuwe laptop kopen met meteen een goede licentie W10 erop

Tijs.

ik heb win 10 op een laptop al lange tijd in gebruik gehad met kms pico, daarna online gewoon een home key gekocht voor 15 €, kms pico verwijderd, key ingebracht zonder herinstallatie, en nu krijg ik de melding dat windows definitief geactiveerd is, dus herinstalleren was bij mij niet nodig.
 
@Tijs
Mogelijkheid c. lijkt me het beste. De accu en de cd speler/brander zijn ook al niet best meer.
Mocht een nieuwe aanschaf opkorte termijn niet lukken, dan is de oplossing van 'de jean' het proberen waard.
Lukt dat ook niet, dan moet er maar een complete herinstallatie volgen.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan