NVR Data recovery (camera beelden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mehmozh

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Berichten
31
Dag,

Ik heb geprobeerd om mijn camera beelden terug te halen wat ouder is dan 1 maand geleden. Maar mijn windows herkent de HDD niet. Ik heb geprobeerd om met gparted de partitie te kunnen bekijken maar hij ziet maar 1.7 TB ervan terwijl het een 4 TB HDD is. Weet iemand hoe ik toegang kan krijgen tot deze HDDhdd.JPG
 
Ik ben geen kenner maar heb je "Recover Partion" geprobeerd? Of zit die niet in het menu. Bij mij wel in versie 8 bootable.
Unalocated zegt nl. dat die ruimte niet is toegewezen, cq. dat je partitie verloren is. Ik denk/hoop dat recover partition je partitie tabellen hersteld.
 
Of je partitie-tabel is verdwenen of de interface van je ext. HDD behuizing is naar de filistijnen..
Ik vermoed het eerste.
Kun je de schijf uit de behuizing halen en als 2e schijf op je moederbord aansluiten of ben je met een laptop in de slag..?
 
Ga eerst eens informeren bij de helpdesk van de fabrikant.
Het zou mij niet verbazen als het onmogelijk is (gemaakt) om vanuit een pc de inhoud van de harde schijf te benaderen uit beveiligings- of privacyredenen, vergelijkbaar met harde schijven in digitale videorecorders.

Tijs.
 
NVR's zijn bijna altijd gebaseerd op een Linux systeem. Meestal wordt er dus ook iets van EXT1 of iets dergelijks gebruikt als filesystem. Iets dat Windows standaard niet kan lezen. Partitie-indeling zou je dan wel moeten kunnen inzien.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de fabrikant zijn eigen implementatie heeft gemaakt van het een en ander en er dus geen standaardpartities zichtbaar zijn. In dat geval zal datarecovery ook wel moeilijk gaan worden vrees ik.
 
Niet voor het een of ander, maar:
De schermafdruk van GParted laat een 2TB schijf zien (zie /dev/sdb2 1.64TiB in het selectievak), dus je kijkt naar de verkeerde schijf, lijkt me. Wordt ook ondersteund door het feit dat er zo'n Microsoft Reserved partitie op staat.
Uiteraard kan het ook zijn dat de hele 4TB schijf niet zichtbaar is (bijv. vanwege kapotte controller of gemodificeerde controller vanuit het camerasysteemfabriek op die schijf) en daarom niet te kiezen was en je toen 'per ongeluk' een andere schijf (van 2TB) gekozen hebt om te tonen in Gparted. Wordt ook ondersteund door je verhaal dat Windows de schijf helemaal niet zag.

Tijs.
 
Kan ook voorkomen dat de NVR (vaak bij wat goedkopere modellen uit Azië) direct op de hardeschijf schrijven zonder of met een custom partitietype werken zoals Tijs ook al aangaf. Anders hardwarematig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan