Huawei Y-625 Terugzetten naar originele firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb een Huawei y-625 en wil deze graag terugzetten aar de originele firmware. Het toestel is niet geroot, maar heeft in het afgelopen jaar verschillende updates gekregen die eigenlijk alleen maar voor meer problemen gingen zorgen qua stabiliteit en troep. Zo wil hij niet meer automatisch verbinding maken met mijn provider (tele2) en moret ik dat na iedere herstart van het toestel, allemaal weer handmatig doen, maar ook is bv in de laatste versie de bijgeleverde (en handige) memory cleaner verdwenen en staan er nu een lading spelletjes standaard mee geïnstalleerd waar ik niets aan heb.

ik heb inmiddels via de site van Huawei wel een oudere firmware gevonden, maar het toestel weigert een downgrade.

heeft iemand een idee hoe ik dat alsnog kan doen? Dus nogmaals: hij is nog origineel en niet geroot, dus de tools die root access nodig hebben werken niet :)
 
Dat gaat alleen over fabrieksinstellingen (waarbij firmware niet verandert) en updates. Maar in dit geval gaat het om een downgrade naar een oudere firmware en dat lukt dus niet volgens die optie.
 
Tsja , das wel erg raar, je zet em terug naar fabrieksinstellingen maar je OS word niet teruggezet .....
En wat als je onderstaande uitvoert ?
1) Ga naar het startscherm
2) Instellingen
3) Alles
4) Back-up maken en opnieuw
5) Optioneel: vink back-up maken van mijn aan
6) Terug naar fabrieksinstellingen
7) Indien gewenst vink Interne geheugen wissen
8) Telefoon opnieuw instellen

Was je deze ook al tegengekomen? Ik heb deze gekopieerd vanaf een Tmobile site, het ging hierbij om een Y300 model, maar ik weet niet zeker in hoeverre de OS'en met elkaar overeenkomen ..

EDIT: Deze kwam ik ook tegen:

Android Huawei Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je Android toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.
Bij de meeste Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:
Schakel je Huawei telefoon uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.
Succes! Hopelijk is je probleem hierdoor opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik inderdaad geprobeerd maar het schijnt dat de oude APK file wordt gewist of overschreven en dat de fabrieksinstelling alles wist maar wel de bestaande firmware in tact laat. Als je dan vervolgens de update start, dan reboot hij en geeft hij aan dat hji de update niet kan uitvoeren omdat deze ouder is dan de bestaande versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan