Scannen naar netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik heb een Brother MFC-9140CDN multifunctionele printer op ons netwerk aangesloten met een LAN-kabel via een router. Printen werkt prima, maar ik krijg de optie "scan naar netwerk" niet ingesteld. Ik krijg steeds een zendfout. De exacte foutmelding is:

Zendfout, Deze melding verschijnt wanneer u geen toegang heeft tot de bestemmingsmap.
Zorg ervoor dat:
*de naam van de map juist is.
*de map schrijftoegang heeft.

De server zit op IP 10.10.0.2Knipsel.PNG
De printer op 10.10.0.38

Op onze server staan 2 virtuele schijven: "data (F:)" en "tekeningen (H:)"

De scans moeten worden opgeslagen in de map "data\Scandocumenten". Zelf kan ik deze map vanaf mijn pc gewoon benaderen, maar de printer/scanner heeft er toch moeite mee.

In de bijlagen zien jullie wat er gevraagd wordt.

Als Host-adres geef ik het IP van de server op (met "\" ervoor pakt hij niet)
Als gebruikersnaam en wachtwoord gebruik ik de gegevens waarmee ik inlog op de server
De directory opslaan moet data\Scandocumenten zijn.


Ik weet niet waar het fout gaat. De Brother helpdesk is niet echt "behulpzaam".
Wie kan helpen?
 
a. Als het een Windows domein betreft moet de domeinnaam ook gebruikt worden in de gebruikersnaam.
domeinnaam\gebruikersnaam
b. Je lijkt FTP te gebruiken. Dus op de server staat FTP aan en er zijn 2 virtuele directories in IIS, met naamgeving "data" en "tekeningen"? En daar heeft die (domein-)gebruikersnaam ook voldoende toegangsrechten op?
c. Al getest vanaf je eigen werkstation met (in Internet Explorer) ftp://10.10.0.2/data/Scandocumenten
en daar ook bestanden naar toe gekopiëerd?

Tijs.
 
Lees je de on-line handleiding/faq ook ?
http://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=nz&lang=en&prod=mfc9340cdw_all&faqid=faq00002978_001

Store Directory:
Enter the destination folder where your document will be stored on the FTP server. Make sure you enter a forward slash before the directory path /. (ex: /brother/abc) (Up to 60 characters)

Lees de rest voor de zekerheid ook door. Mss is er een NL pagina?

Gevonden....
http://support.brother.com/g/b/faqe...dn_eu_as_cn&ftype3=1993&faqid=faq00002978_001
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan