Kan een @outlook.com niet toevoegen aan Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste mensen van het Helpmij forum,

Een lastig en vreemd probleem waar ik niet uitkom. Ik ben er al maanden mee bezig, maar het lukt mij niet om 1 bepaald @outlook.com mailadres toe te voegen op mijn laptop. Ik heb 3 @outlook.com mailadressen. Ik noem ze voor het gemak even een@outlook.com, twee@outlook.com en drie@outlook.com.

Maak gebruik van Office 365. Begin van dit jaar heb ik een nieuwe PC en een nieuwe laptop aangeschaft, uiteraard beiden met W10. Op beide apparaten Office geïnstalleerd. Op de PC zonder problemen mailadres een, twee en drie toegevoegd, maar op de laptop gaat het mis. Een en twee geen enkel probleem, maar nummer drie lukt niet, en dat is eigenlijk het belangrijkste mailadres. Ik ben veel onderweg (met de laptop) en dat mailadres nummer drie is essentieel. Ook op m’n smartphone werken de drie de mailadressen zonder problemen.

Het hele stappenplan wordt gevolgd:
- Illustratie: 1 Welkom bij Outlook
- Illustratie: 2 Alles wordt voorbereid

En dan gaat het mis:
- Illustratie: 3 Er is iets misgegaan

Ook MS heeft hier geen oplossing voor en verwijst me naar de site, maar dat schiet ook niet echt op.
- Illustratie: 4 Accounttype kiezen

Alle mogelijke opties zijn al tig keer uitgeprobeerd, maar niets werkt.
Constant verschijnt scherm nummer 3.

Wat mij overigens ook is opgevallen is dat in het hele aanmeldingsproces niet om een wachtwoord wordt gevraagd. Kortom, ik weet het niet meer. Jullie wel?

Overigens kan ik het adres wel toevoegen aan de mail-app die standaard is in W10, maar voor mij is dat geen optie aangezien ik met heel veel mappen en sub-mappen werk. En dat werkt niet handig in deze app. Wel in Outlook.

Ik hoor het heel graag!

Gr, Rob

1 Welkom bij Outlook.JPG2 Alles wordt voorbereid.JPG3 Er is iets misgegaan.JPG4 Accounttype kiezen.JPG
 
1. Heb je voor dat probleem account de on-line settings ook op pop3 staan? En opgeslagen?
Weer foutmelding of was al OK..?

2. Workaround:
Maak eens een 4e account aan met hetzelfde wachtwoord als het probleem account.... maar dus on-line op www.outlook.com
Stel pop3 in als je dat wilt.
Nu zet je die ook in jouw Outlook ... lukt dat wel?
No... welke melding krijg je?
Yes... Ok ... wat er mis is in die ander weten we nu nog niet...

Ok, nu ga je naar de instellingen van de 4e in Outlook lokaal... en verander je het email adres in die van het probleem account.... Wachtwoord was al hetzelfde...
Outlook wel herstarten!
En nu?
 
Hallo Route99,

Bij toeval staat in de afbeelding POP3 aangegeven. Dat moet natuurlijk Exchange, 365 of Outlook zijn.

Gr, Rob
 
Route99,

Heb nog eens over jouw voorstel nagedacht, maar ik denk niet dat het de oplossing is.
Vergeet even dat POP3 en dat IMAP verhaal. Het gaat om Exchange,, 365 of Outlook. Daar moet het adres worden ingevoerd.
Op de PC waar het wel prima werkt staat het als Exchange.
Op alle andere devices werkt het probleemloos. Alleen niet op die laptop.

Gr, Rob
 
Hallo Manamana,

Geen oud pakket hoor.

Office 2016 = vers van de pers = nieuwste van het nieuwste
En nogmaals, die 2 andere outlook.com-mailadressen waren in een mum van tijd toegevoegd.
Die links ga ik eens bestuderen, maar denk niet dat daar het probleem zit.

je hoort nog van mij.
Gr, Rob
 
Manamana,

In die link staat het oude klassieke venster waar je een mailadres kunt invullen.
Bij mij verschijnt het scherm zoals in mijn afbeelding nummer 1.
Dat heb ik al 100 x geprobeerd...
 
Manamana,

En de profielen zijn ook al tig keer vernieuwd, dus ik weet het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Route99,

Bedankt, ik ga me er morgen eens in verdiepen.

Gr, Rob
 
Hallo Route99 en Manamana,

Maar ik kan natuurlijk niet wachten tot morgen en heb de info on die links eens zorgvuldig doorgelezen.
Toen ik die laptop kocht was Office al geïnstalleerd. Mijn idee was die hele installatie eerst maar eens te verwijderen en de hele hap er opnieuw op te zetten.

En wat denk je? BINGO!
Het werkt weer top.
Bedankt voor het meedenken jullie.

Gr, Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan