• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch prijs zoeken uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArthurBraam

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
24
Goedemorgen,

In het bijgevoegde document wil ik graag de prijs automatisch op laten zoeken. Echter door het gebruik van verschillende kolommen met een drop-downlijst voor types en afmetingen kan ik het niet voor elkaar krijgen.

Kan iemand met verstand van Excel hier naar kijken en het bestand voorzien van de benodigde formules? (Zie cel C40 en E41 voor opmerking)

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Arthur Braam
 
Laatst bewerkt:
Als je de keuzelijsten koppelt aan de onderliggende cellen dan kan het zo.
Code:
=INDEX($A$1:$I$37;B41;C41+1)
 

Bijlagen

  • Online bestand.xlsb
    17,5 KB · Weergaven: 34
Goedemorgen,

Hartelijk dank voor het bovenstaande! Is het ook mogelijk dat de prijs wordt aangepast wanneer de afmeting veranderd? Want de prijs wordt nu berekend aan de hand van 1 afmeting.

Met vriendelijke groet,
Arthur
 
Nogmaals dank voor de reactie! Nu heb ik nog een vraag, is het ook mogelijk dat vanaf een bepaalde afmeting er automatisch instelkosten berekend worden in een aparte kolom?
 
Je hebt de vraag als opgelost gemarkeerd staan en dat is niet zo handig als je nog vervolgvragen hebt.:d Je kan dan beter even een nieuwe vraag plaatsen. Om iets vanaf een bepaalde afmeting te doen lijkt mij niet zo lastig maar dan moet je wel aangeven wat er moet gebeuren. 'vanaf een bepaalde afmeting er automatisch instelkosten berekend worden in een aparte kolom' is niet erg concreet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan