• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch wegschrijven naar een overzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
171
Geachte mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om bepaalde gegevens uit meerdere werkbladen samen te voegen in een tabblad die dan als overzicht dient.
Ik heb al gezocht in dit forum naar ideeën, ik ben wel wat oplossingen tegen gekomen die mij aan het denken hebben gezet echter kom ik er nog niet uit omdat uiteindelijk het resultaat anders is dan ik voor ogen heb. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoektermen.
In het beperkte voorbeeld bestandje heb ik op tabblad "Totaaloverzicht" bovenaan wat meer uitleg gegeven wat de bedoeling is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Kilometervergoeding.xlsx
    175,1 KB · Weergaven: 67
Geachte mede forumers,

Ik was nog een kolom vergeten, dat heb ik nu toegevoegd. Verder heb ik in de nieuwe bijlage nog wat uitleg toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Test1.xlsx
    175,4 KB · Weergaven: 50
Pas 107 keer bekeken en het bestandje ook een keer of 16. Blijkbaar is of de vraag of het voorbeeld niet helder. Als het een eenmalige actie is dan was je met een paar minuten klaar om even de gegevens over te zetten. Copy/Paste in combinatie met als je de sneltoetsen kent gaat razend snel. Dus waar loop je tegenaan, wat heb je zoal gevonden en waarom waarom zou het in jouw bestandje niet werken?
 
Geachte VenA,

Het is zeker geen eenmalige actie, zoals je kunt zien word er elke week gegevens aangevuld en dit al een paar jaar lang. overzicht gaat per jaar, maar nu wil ik graag een werkblad met een totaal overzicht waar ik weer andere berekeningen mee ga doen. Als er echter nog meer info nodig is hoor ik dat graag.
Elk geval bedankt voor je reactie.
 
Leg je data gewoon in 1 tabel vast dan heb je deze hele exercitie niet nodig. Kolomkoppen kan je beter in 1 rij zetten samengevoegde cellen kan je beter vermijden. Obv de kolomkoppen in 1 rij

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("TotaalOverzicht")
    .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Resize(, 8).ClearContents
    For Each sh In Sheets
      If IsNumeric(sh.Name) Then
        ar = sh.Range("A13:K" & sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        ReDim ar1(UBound(ar), 7)
        For j = 1 To UBound(ar)
          ar1(j - 1, 0) = ar(j, 1)
          ar1(j - 1, 1) = ar(j, 2)
          ar1(j - 1, 2) = ar(j, 3)
          ar1(j - 1, 3) = ar(j, 6)
          ar1(j - 1, 4) = "=RC[-3]*RC[-2]"
          ar1(j - 1, 5) = "=IF(AND(RC[-4]<>0,ISNUMBER(RC[-4]),ISNUMBER(RC[-2])),RC[-2]/RC[-4],"""")"
          ar1(j - 1, 6) = "=IF(AND(RC[-3]<>0,ISNUMBER(RC[-3]),ISNUMBER(RC[-2])),RC[-2]/RC[-3],"""")"
          ar1(j - 1, 7) = ar(j, 11)
        Next j
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar), 8) = ar1
      End If
    Next sh
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Test1.xlsb
    99,9 KB · Weergaven: 56
Geachte VenA,

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik ben wat aan het stoeien geweest met de code die u beschikbaar stelde.
Ik heb echter een vraag: de kolom met literprijs in bv werkblad 2014 is ingesteld als valuta met 3 decimalen, hetzelfde heb ik ook bij werkblad Totaaloverzicht gedaan echter worden de getallen afgerond. 1,669 word weergegeven als 1,670, kan dat ook gewoon in 1,669?

Groeten Abel
 
Met een kleine aanpassing

Code:
ar1(j - 1, 2) = [COLOR="#FF0000"]CDbl([/COLOR]ar(j, 3)[COLOR="#FF0000"])[/COLOR]
 
Dank voor je snelle reactie VenA, het werkt wel alleen volgt er nu een ander probleem.
Ik krijg nu in de "normaal" lege cellen een o,ooo kan je hier ook nog wat aan doen?
 
Zo beter?

Code:
ar1(j - 1, 2) = IIf(ar(j, 3) = "", "", CDbl(ar(j, 3)))
 
Geachte VenA,

Wederom bedankt voor je snelle reactie, het is prima zo.
Bedankt voor je hulp en wellicht tot de volgende keer.

Groeten,
Abel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan