• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

O.b.v. een cel de juiste gegevens overnemen van het juiste tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerlo005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2017
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een uitdaging als het gaat om een product zoeken in verschillende tab-bladen.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd.

Wat ik graag zou willen is het volgende:

1) In cel A3 een fabrikaat keuze maken (ik heb iets geprobeerd. Misschien al fout!)
2) In cel B3 komen vervolgens de uit te zoeken artikelencode's van het daarvoor gekozen fabrikaat
3) Zodra in cel B3 een artikelcode is gekozen, volgt in cel C3 een omschrijving en in D3 de bruto prijs.
4) Vervolgens wordt obs het gekozen fabrikaat in cel E3 de juiste korting overgenomen welke bovenaan in elk tabblad staat.
5) Als laatst volgt de berekende nettoprijs.

Ik ben er nu al een tijdje mee aan het prutsen en ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Alvast bedankt !!!
Gr. Jan
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    22,6 KB · Weergaven: 38
In de bijlage vind je een vergelijkbare oplossing.
 

Bijlagen

  • getrapte validatie.xls
    90,5 KB · Weergaven: 34
Dit is een stuk makkelijker te realiseren als alle gegevens op één tabblad staan in plaats van per merk een tabje maken.
 
Dank jullie wel voor het voorbeeld en de tip, maar het moet toch mogelijk zijn om met verschillende tabbladen te werken?
Rede is, dat het straks ook verschillende prijslijsten zijn welke af en toe gewijzigd worden.
Robdgr, heb jij ook een voorbeeld met verschillende tabbladen?
Groeten,
Jan
 
Jan,

Als je met namen werkt maakt het aantal tabbladen niet uit.

Maar ook bij regelmatige wijzigingen, kun je volstaan met één lijst, zoals Jan Karel voorstelt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan