• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS Formule gecombineerd met letter en cijfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLmessinaNL

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
5
Beste,

Wie o wie kan mij helpen met een formule.
Mijn huidige formule werkt perfect, alleen na een wijziging zit ik hoe nu verder.....
=ALS(G:G<1000;"";ALS(G:G<2000;M3;ALS(G:G<3000;M4;ALS(G:G<4000;M5;ALS(G:G<5000;M6;ALS(G:G<6000;M7;ALS(G:G<7000;M8;ALS(G:G<8000;M9;ALS(G:G<9000;"")))))))))

Alles kleiner dan 1000 = Niks
Alles kleiner dan 2000 = Nederland
Alles kleiner dan 3000 = België
Alles kleiner dan 4000 = Duitsland
Alles kleiner dan 5000 = Frankrijk
Alles kleiner dan 6000 = Luxemburg
Alles kleiner dan 7000 = Poland
Alles kleiner dan 8000 = Austria
Alles kleiner dan 9000 = Niks

Kolom G:G worden de getallen neergezet, en nu dus ook de letter cijfer combinatie.
Kolom M staan de verwijzingen naar de landen.

Nu is het zo dat Poland geen 6000 - 6999 = maar dit is veranderd naar A000 - A999, helaas kom ik er zelf niet uit, ik blijf fout meldingen krijgen.
Ben geen expert dus loop nu helaas vast, iemand die hier wel de juiste oplossing voor heeft ?
 

Bijlagen

  • Landen.xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Post een voorbeeld bestand, en laat zien wat je hebt en wat je wil bereiken
 
Post een voorbeeld bestand, en laat zien wat je hebt en wat je wil bereiken

Oke duidelijk, ik heb het bestand toegevoegd.

Het is dus wanneer er een getal word ingevoerd in Kolom G er automatisch het juiste land bij komt te staan in Kolom K.
In mijn eerste bericht kan je dus zien welke cijfer combinatie bij welk land hoort.
Nu is het zo dat het getal 6001 t/m 6999 (Poland) is veranderd in A001 t/m A999, nu klopt mijn formule dus niet meer, ik heb naar mijn kunnen alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
 
Helpt dit je vooruit?
 

Bijlagen

  • Landen(cobbe).xlsx
    21,4 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan