Bluetooth verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lewi

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
33
Lieve mensen,

Soms zijn er van die dingen....Bluetooth verdwenen in ene :( van de een op het andere moment weg. PC vertelt me dat er geen device te vinden is, terwijl mijn ASUS ZEN Aio al maanden draait met Bluetooth.
Dus ik naar device manager en alle bestanden en sub bestanden open gevouwen om te kjken waar die Bluetooth aan vast hangt, teneinde een driver update te proberen, meestal vast aan een root hub of zo, maar helemaal nergens meer te bekennen! In VIEW aangeklikt "hidden devices" en "devices by connection" allerlei files gezien, van alles open gevouwen en nergens mijn blauwe tand!
Iemand een idee? Systeemherstel heb ik pas geactiveerd, dus die mogelijkheid heb ik niet. Overigens wil ik toch ook heel graag weten waar dat ding is verdikkeme, met systeemherstel heb je geen antwoord .....

Daar zit ik dan met mijn net aangekochte super mooie MS Surface keyboard, die werkt op Bluetooth, er staat onder dat Bluetooth uitgezet is.....is er wellicht kans op dat dit ding de problemen veroorzaakt? Lijkt me sterk.....

Ik voel me een stakker die in het duister tast!
 
Lieve mensen,
PC vertelt me dat er geen device te vinden is, terwijl mijn ASUS ZEN Aio al maanden draait met Bluetooth.

Hier kan ik het even niet volgen. Ik krijg de indruk dat je twee dingen vertelt.
- mijn ASUS ZEN Aio al maanden draait met Bluetooth
en
- PC vertelt me dat er geen device te vinden is.

Had die pc eerder wel bluetooth? En die Zen die doet het nog steeds?

Een pc met bluetooth is niet standaard. Daar zul je eerst een bluetooth kaartje in moeten stoppen.
Zelfde verhaaltje als wifi in een pc. Een ethernet aansluiting zit er bijna standaard in, op het moederbord. Wifi /Bluetooth eerder zelden, daar moet je hardware voor aanschaffen.

Misschien zijn er bluetooth usb dongels te krijgen om je bluetooth keyboard te gebruiken.

Als ik je verhaal niet begrepen heb, dat hoor ik dan wel.
 
Laatst bewerkt:
@ Kostenzer..ik heb een pc en dat is een asus zen aio, ik heb aan 1 pc genoeg ;) en deze asus pc draait al sinds ik hem heb feilloos mijn bluetooth apparaten..... en @ manamana...die google/support/MS pagina's staan allemaal al in mijn bookmarks en stappen allemaal doorlopen...schiet mij maar lek!
 
Danke manamana dat hij mij niet lek hoeft te schieten.:d

En lewi, dat maakt het duidelijker (voor mij).

Als alles wat manamana vertelde niet zou lukken is er nog iets wat je kunt doen.

Als je een beetje durf hebt, schroef je hem open, haalt het wifi / bluetooth kaartje er uit(kaartje waar twee draden aan zitten) en start op en sluit weer af.
Kaartje er in en nog eens opstarten. Als het kaartje niet kapot is dan is er veel kans op slagen.

Heb je nog garantie, dan kun je dit toch doen of kiezen om hem een aantal weken kwijt te zijn.

Op youtube zul je filmpjes vinden die ja laten zien hoe e.e.a. moet.

https://www.youtube.com/watch?v=U06F4trdXC4
Er zijn meer filmpjes.
 
Beste beiden, momenteel hondsberoerd in bed helaas, was om 0400 al op! Ga nu weer plat. Zodra ik een beetje boven Lewi ben, ga ik aan de slag met jullie tips en ik houd jullie op de hoogte.
 
Als je nog garantie hebt zou ik dat niet doen. :D Leuk filmpje dat wel. Beterschap. Nu al grieperig?
 
Garantie heb ik zeker, openmaken doe ik niet. Bedankt voor tips en meedenken. Het is een hardwareprobleem zie ik, CODE 45 waarin staat dat die tand niet is aangesloten, terwijl ie dat altijd wel was, wellicht een conflict ergens. Ik laat het hierbij eventjes, tand is terecht, nu nog even plomberen zegmaar :p er gaat iemand via teamviewer mijn pc in om te zien what's what....wellicht kunnen we nog iets anders proberen, ben mijn machine niet graag kwijt.
Draadje kan op slot.....
 
Bleek een programmaonderdeel te zijn dat niet geactiveerd was oftewel, plotseling niet geactiveerd. Vriend van me is via TeamViewer wezen kijken, ik heb nog geprobeerd het te volgen, maar de cirsor en handelingen waren veel te snel en dus kan ik jullie niet vertellen wat ie uiteindelijk gedaan heeft in detail, maar iig heb ik weer blauwe tanden (kleurt verdraaid goed bij mijn nieuwe 3-delige costuum) en dus beschouw ik de vraag als opgelost. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan