• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij en kolomkoppen ook kopiëren naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Hoe kan ik de Rij- en kolomkoppen van Excel ook mee kopiëren naar een Word-document? Het moet geen afbeelding worden, want dan kan ik mogelijk later geen tekst eruit halen.
 
Zegt mij niets.
 
Dat is dan in overeenkomst met de vraagstelling. 'Ik heb iets en ik wil iets' Hoewel het voor jouw op het zwaar corrupte www natuurlijk met alle firewalls nagenoeg onmogelijk is, kan je zoiets in google gooien, 'excel tabel in word'. Maak van te voren wel een aantal backups want je weet het natuurlijk nooit;)
 
Prober in Word als paste special...
1. als Excel werkblad object (os een active mode)
of
2. als HMTL opmaak of zo (eventueel de randen van de tabel weer aanmmaken)
 
Is niet gelukt. Deze heb ik uitgevoerd maar geen rij- en kolomkoppen te zien in Word.

Maakt verder niet meer uit, ik ga wel door in Excel. Dan Word maar niet gebruiken. Bedankt voor de hulp.
 
Zet een een schermafdruk van Excel neer zoals je het wenst... en het resultaat zoals je het nu in Word krijgt.
ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten/schrijven ;) ... een plaatje maakt meer duidelijk dan..... :cool:
Maak de kolomkoppen- en rijkoppenteksten zoals je ze wilt hebben in Excel even qua tekst rood... dan zien we de verschillen mogelijk beter.
 
Laatst bewerkt:
Beste route99,
Heb in Excel een betere en duidelijker oplossing gevonden. De term Rij- en kolomkoppen is van internet overgenomen en dacht dat het duidelijk zou zijn. Ik bedoel links kolom 1,2,3,4,5,6, etc. etc. en boven rij A,B,C,D,E,F. Wat dan de officiële term is, weet ik niet. Nogmaals dank voor de hulp. Ik ga hier niet verder mee.
 
Hoe ziet jouw Excel oplossing eruit (linkje?) dan weten anderen het voor de toekomst ook.
succes verder!
 
Het is geen oplossing, is ook niet nodig want in Excel staan immers de rij- en kolomkoppen. Ik wilde formules met voorbeelden en uitleg liever in Word vastleggen maar dat was achteraf toch niet zo verstandig, dus nu heb ik het gedaan in Excel. Is wat meer prutsen met Eigenschappen tekst, getal e.d. Met Ctrl t de formules tonen en dan overnemen in tekst = spatie VANDAAG() etc. Kan dan snel opzoeken hoe de formule is en de uitwerking zien. Om op het forum te zetten heeft geen zin want er staat nog veel te weinig in. Komt later wel een keer. Het is echt voor beginners.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan