• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom kopieren naar ander werkblad als aan voorwaarde is voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

digitall12

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
99
Hallo,

Ik heb een excel probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb een weekrooster waarin onze dienstroosters in staan, elke tab is een weekdag (maandag, dinsdag etc.) Daarin staat bovenaan per tab de datum van die dag ingevuld.
En tevens staan al onze chauffeurs in een kolom.
Er is ook een andere Excel sheet met het jaarrooster waarin onze diensten staan ingevuld ( dagdienst D/avonddienst A en weekenddienst D/PI)

Ik wil graag de gegevens van de diensten per datum van het jaarrooster kopieren naar het weekrooster. Zodat ik per dag de juiste dienst heb. (A,D,R,D/Pi)

Kunnen jullie mij helpen?


weekrooster.pngJaarrooster.pngVraag.png
 
Kan je een voorbeeldbestand plaatsen? Met foto's van een bestand komen we niet ver.
 
Niemand?

Heb ik het misschien onduidelijk opgeschreven?
Het gaat er om dat ik in het weekrooster per datum het juiste rooster per chauffeur ingevuld krijg.
Mij lukt dit niet☻

Hopelijk is er iemand op dit forum die mij op weg kan helpen?
 
beetje lastig om iets te zeggen zonder het jaarbestand.....

N.a.v. melding @Cobbe: Oeps, zeker nog niet goed wakker > Goedemorgen!
 
Laatst bewerkt:
Het jaarbestand zit er wel bij maar hier is niet uit af te leiden wat er wanneer moet gebeuren.
 
@Cobbe,

volgens mij moeten de diensten ui het jaarrooster ingevuld worden van af N56:O62 in de dagtabs, afhankelijk van de datum in de dagtabs
 
Sorry, ik ben te onduidelijk geweest. Ik zal het beter proberen uit te leggen:

In het werkbladt PL Chauffeurs 2017 week 1, moeten in de velden N56:O62 de juiste kolomgegevens komen van de sheet Jaarrooster 2017.

Dus als het maandag 2 januari 2017 is (werkblad PL Chauffeurs 2017 week 1, tabblad maandag, veld D1) dan wil ik graag dat de kolomgegevens van de namen van de chauffeurs van Jaarrooster 2017 (A5:C5) en de diensten (C5:C11) worden gekopieerd naar het juiste weekrooster (N56:O62).

Hopelijk heb ik het beter uitgelegt..
 
Helaas heeft er niemand gereageerd op mijn vraag.
Heeft er iemand een oplossing voor mij?
 
Goede morgen,

Ik gok even dat je je jaarrooster te ver gestript hebt, want wat je nu vraagd kan makkelijk met horizontaal zoeken.
Je zoekwaarde is de datum van de dag dat je het rooster wilt weten, en je matrix is het volledige jaarrooster.
De rij is afhankelijk van de chauffeur, 3 voor Ron 4 voor Berry 5 voor John.
 
Van de twee bestanden één gemaakt en m.b.v. indirect, adres en vergelijken op blad maandag iets uitgewerkt.

kijk eens of je hiermee verder komt
 

Bijlagen

  • PL_chauffeurs_2017week1 (hs).xlsm
    87,4 KB · Weergaven: 78
Hartelijk dank Haije.
Ik kom weer verder hiermee. Alleen is nu nog het enige probleem dat het jaarrooster echt in een aparte werkblad moet blijven staan.
Dit jaarrooster staat op G:\Chauffeurs\Vakantie en Jaarrooster Chauffeurs\2017
Ik heb zelf al wat geprobeerd maar hoe krijg ik de koppeling naar een netwerkschijf in de functie adres?
 
Je kan dit volgens mij alleen werkend krijgen als je er voor zorgt dat dan OOK het jaarroosterbestand OPEN is.

Je zou dan bv in ThisWorksheet kunnen opnemen:
Code:
Workbooks.Open Filename:="G:\Chauffeurs\Vakantie en Jaarrooster Chauffeurs\2017\Jaarrooster.xlsx", ReadOnly:=True

In de formule op regel 56 zou dan worden:
Code:
=INDIRECT(ADRES($P56;$H$1;;;"[Jaarrooster.xlsx]Jaar 2017"))
 
Dank je wel!

Ik heb het geprobeerd en het werkt.Top!
Alleen vraag ik me af: is er een code die het Jaarrooster bestand automatisch opent wanneer ik het bestand Pl_Chauffeurs open?
 
Zet dit achter ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Sheets("Jaar_2017").Activate
End Sub
 
Het gaat niet goed.
Ik heb het jaarbestand open en dan krijg ik een ongeldige celverwijzing.
Ik heb deze code gebruikt:Workbooks.Open Filename:="G:\Chauffeurs\Vakantie en Jaarrooster Chauffeurs\2017\Jaarrooster.xlsx", ReadOnly:=True en de formule op regel 56 veranderd.
Moet ik niet de zoekwaardes in de andere cellen verwijzen naar G:\Chauffeurs\Vakantie en Jaarrooster Chauffeurs\2017\Jaarrooster.xlsx?
 
dan zul de bestanden waar het fout mee gaat moeten posten, want zo kunnen wij ook niet zien wat er evt. niet helemaal correct is.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan