Printen vanuit Windows 10 Mail App lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

renevw2

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
72
Hallo, Wanneer ik mail probeer af te drukken vanuit mijn windows 10 Mail App komt het schermpje met printopties te voorschijn en kan ik op afdrukken klikken maar er gebeurt niets. Echter als ik dan op PDF Creator klik, doet hij het wel, dan maakt hij keurig een PDFje. Printer werkt verder prima en is oké.
Wat zou het kunnen zijn.
bij voorbaat dank
René
 
Probleemoplossing in zoekvak typen > Alles weergeven (links) > Printer > Volgende

Probeer eens de ingebouwde probleemoplosser van W10. Type probleemoplossing in het zoekvak ga naar Hardware en geluiden > Hardware en apparaten
 
Laatst bewerkt:
helaas, geen resultaat, doet nog steeds niets. In ieder geval bedankt voor de moeite
René
 
Probeer alle printjes annuleren. Stroom eraf halen en even opnieuw opstarten. (resetten), welk merk printer?

Wat doet deze als je CTRL + P indrukt....?
 
Laatst bewerkt:
een Canon LBP3010 laser printer, maar die werkt uitstekend. Hij reageert niet wanneer ik wil printen via het Windows 10 Mail App scherm met printer opties. ( een PDF maken gaat daar goed) echter, als ik Mozella Thunderbird gebruik, dan krijg ik het standaard Printerscherm als ik wil printen, dan doet hij het goed.
dus, moet ik wat printer, dan schakel ik naar Morzella, omslachtig maar het werkt.
jullie allen hartelijk dank
René
 
Als de mail geopend is en dan Ctrl + P werkt ook niet? Heb je de laatste updates van Windows 10? Controleren waarbij de printer moet aanstaan. Post 6 kan ik niet volgen. Ik heb geen W10.

Maak een herstelpunt en back-ups minimaal twee op verschillende externe HDD's.
 
Sommige programma's vereisen dat je vooraf de printer goed instelt en dan pas het print menu start...
Veranderen via het print menu lukt dan niet altijd... (is ook mijn ervaring).

Wat altijd zou moeten werken: stel de printer in als standaard printer en dan zou het altijd moeten werken, immers... je hoeft niks te veranderen....
Wil je dan een keer pdfcreator gebruiken.. tja dan moet je de omweg nemen...
 
heb alle goede raad opgevolgd, helaas niet gelukt. Ik geef het op voordat ik vanalles ga ontregelen. Ik maak nu eerst een PDF en print dan, of ik gebruik een ander emailprogramma.
Hartelijk dank voor de goede raad.
groet René
 
Oh oke, maar we geven niet zo snel op he ! Jij toch ook niet? . Alleen mis ik nog welk merk printer je hebt. Dat vroeg ik al. :D:shocked:
 
@manamana
Bedoel je dit uit post 6:
een Canon LBP3010 laser printer, maar die werkt uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan