Installitie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
HOI,


Ik heb een printer uit de Epson xp-610 serie.
in tussen heb ik ook een nieuw wifi modum van ziggo.
ik heb het idee dat de printer het ip adres van het modum kiest i.p.v het ip adres
van mijn laptop waarop ik hem wil installeren
Omdat ik niet zoveel kaas heb geeten van ip adressen enzo, vraag ik hier om hulp
b.v.d.:d
 
Begin eens met te vertellen hoe je die printer wilt gaan gebruiken / installeren..?
Via een aansluiting met usb-kabel of via WiFi als netwerk-printer..?
Hier vindt je de handleiding en daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de installatie van WiFi moet uitvoeren, beginnend op pagina 30...
 
Dat de printer het ip-address van de modem/router kiest klopt. Zo hoort het ook.
Het gebruik van een printer via wifi loopt via de modem/router.
Als u de printer direct aan een specifieke PC wilt koppelen moet u hem via een usb-kabel aansluiten en voor USB kiezen en niet voor de wifi-faciliteit kiezen bij installatie.
 
Laatst bewerkt:
Als de configuratie van de wifi in orde (gebracht) is is het afdrukken van de netwerk status pagina het eerste wat je moet doen.
Daarmee kun je verifiëren dat er succesvol een verbinding is en (belangrijk!) welk ip-adres de printer gekregen heeft van de wifi router.
Pagina 38 van de door Scrapheap gelinkte handleiding vertelt je hoe je vanaf het bedienpaneel zo'n netwerk status pagina kunt afdrukken.

Het ip-adres van de router wordt op de statuspagina vermeld als standaardgateway (vaak "Default gateway" genoemd op zo'n afgedrukte netwerk status pagina) en/of als DHCP server.
Het gaat dus hier even niet om dat ip-adres van de router, maar om het ip-adres dat de printer gekregen heeft van die router (via het DHCP mechanisme). Dat is dus een ander ip-adres dan de wifi router heeft, ter onderscheid.
De uitspraak van srpchulp is dus niet correct opgeschreven: Het ip-adres van de wifi router wordt wel genoemd op zo'n afgedrukte netwerk status pagina, maar is niet het ip-adres van de printer zelf.

Stel dat de printersoftware de printer niet zelf kan opsporen in het netwerk, dan kun je een "Standard TCP/IP port" maken (verwijzend naar het ip-adres van de printer) om als poort te dienen in de printerinstellingen, zodat dáár naar toe geprint wordt.

We horen wel hoe je met de installatie van de printer gevaren bent, en als er nog vragen zijn daaromtrent, dan horen we die ook graag. Eerste stap blijft het afdrukken van een netwerk status pagina zodra je de printer aan het wifi netwerk verbonden hebt (zie hier boven).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even in het netwerkoverzicht van mijn Epson printer gekeken en Tijs heeft gelijk.
Het Ipnummer dat ik zie is niet dat van de router, maar dat van de printer zelf dat ie heeft gekregen van de router waar ie mee verbonden is en die verbinding gaat, net zoals bij een pc verbinden aan een specifiek router, op basis van de SSID van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan