Naderend einde ondersteuning Office 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Werk met Microsoft Office voor thuisgebruik en studenten 2007, einde ondersteuning 10/10/2017. Wat moet je nu doen? Helemaal niets of versie 2016 aanschaffen? Kun je deze dan migreren naar versie 2007. Zijn deze bij MS of in de winkel te koop. Ik wil geen abonnement.

Hier staan meerdere versies. Welke is in deze tijd te adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Versie 2016 migreren naar 2007 kan natuurlijk niet. En hoeft ook niet. Met ingang van 2007 heeft Microsoft een nieuw bestandsformaat in gebruik (docx, xlsx, accdb etc) en de nieuwe versies zijn daar compatibel mee. Je hoeft dus in beginsel niks te doen als je een nieuwere versie installeert, alles blijft het gewoon doen. Dat de ondersteuning stopt, lijkt mij voor de eindgebruiker nauwelijks boeiend; hoe vaak heb je als particulier naar de helpdesk gebeld met een probleem? Als de versie werkt zoals je wilt, dan zou ik zeggen: gewoon door blijven gebruiken. Zelf heb ik ook nog een 2003 versie in gebruik, en die bevalt mij nog steeds vele malen beter dan 2007, 2010, 2013 en 2016 bij elkaar opgeteld :).
 
Zijn de beveiligingsupdates dan ook geen punt? Ik lees vaak dat er lekken zijn en dat daar via gedownloade office-documenten gebruik van wordt gemaakt.
 
Als je je bestanden door een up-to-date virusscanner haalt, is dat geen probleem. Ik zou dat niet in Word zoeken. Je draait je bestanden tenslotte in een gesloten systeem op de pc.
 
Veel mensen komen met de gratis, open Source versie, van Libre Office ook goed uit....
https://nl.libreoffice.org/
Alleen als je aan bepaalde zaken van MS vast zit heeft het zin om een MS Office te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan