• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel maximaal aantal regels laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Een volgende vraag m.b.t. tot een draaitabel.

Aan de hand van de gekozen tegenstander laat de draaitabel de wedstrijden zien. Op dit moment hebben we maximaal 4x tegen dezelfde tegenstander gespeeld. Echter, met de toekomst in gedachten, kan het aantal wedstrijden tegen de gekozen tegenstander flink toenemen. Nou wil ik dat hij in de draaitabel alleen maar de laatste 5 wedstrijden laat zien. Zodat het beperkt blijft binnen de kaders van het witte vak wat ik heb gemaakt.

Bonusvraag: Ik wil dat er boven de draaitabel, waar nu teamnaam staat, automatisch de naam van de tegenstander komt te staan die gekozen is in het menu. Is dat mogelijk?

bvd.Bekijk bijlage nieuwe versie.xlsb
 
Alvast tbv jouw bonusvraag:

Haal de samengevoegde cel weg en en zet team in het "Filter"vak
 
ron,

kijk eens naar de bijlage.

Hierin heb ik de draaitabel verplaatst en aflopend gesorteerd op wedstrijddatum.
Middels de optie "camera" wordt op de oorspronkelijke locatie max 6 rijen getoond

Bovendien de bonusvraag opgelost op de wijze die E v R aangeeft.
 

Bijlagen

  • nieuwe versie (HS).xlsb
    87,3 KB · Weergaven: 20
Alvast tbv jouw bonusvraag:

Haal de samengevoegde cel weg en en zet team in het "Filter"vak

Dit werkt. Echter heb ik nu zo'n lelijk icoontje van het draaitabel er staan. Middels dit icoontje kan ik opties openen van de draaitabel. Is er een mogelijkheid om dit weg te halen?
 
Dat kan middels VBA

in het voorbeeld van Haije:
Code:
sub tst()
 ActiveSheet.PivotTables(1).PivotFields("Tegenstander").EnableItemSelection = False
end sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan