• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe dubbele waarden in kolommen op verschillende tabbladen markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Osdorp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2017
Berichten
2
Beste forumleden,

Ik gebruik Excel niet vaak en ben er dan ook niet zo handig mee, maar wat ik wil doen is volgens mij simpel (als je het weet).

Ik heb één Excel bestand met twee tabbladen met beide een kolom (unieke) barcodes en ik wil weten of er op de verschillende tabbladen dubbele waarden tussen zitten (ik kan de gegevens niet onder elkaar in één tabblad zetten). Hoe kan ik beide kolommen selecteren en dan de dubbele waarden markeren?

Hopelijk kan iemand mij even uit de brand helpen.

Bij voorbaat dank.

Gr,

Sander
 
Hoi Osdorp, welkom op het forum.:)
Het is een goede gewoonte om een gelijkend vb bestandje te posten. met wat uitleg over het gewenste resultaat.
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • vergelijk 2 sheet kolom.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 701
Beste Philiep,

Bedankt voor de snelle reactie en dat zal ik in het vervolg zeker doen. Mijn vriendin wist mij thuis het antwoord al te geven, verticaal vergelijken gaf de oplossing (zie bijlage). Het ging mij er dus om dat ik gegevens op twee verschillende tabbladen wilde nakijken op dubbele waarden.

Met vriendelijke groet,

Sander
 

Bijlagen

  • Excel voorbeeld.xlsx
    18,1 KB · Weergaven: 1.204
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan