Flikkerend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.878
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb regelmatig last van een flikkerend beeld onder linux, maakt niet uit welke distro ik gebruik. Heb het met mint, gebruik nu KaOS en daar heb ik er ook last van. Deze pc is een nieuwe computer, mijn oude computer had er ook last van. Niet de hele tijd maar wel van tijd tot tijd.
Iemand een idee wat dat kan zijn en hoe op te lossen?
 
In het grafisch stuurprogramma misschien de verversingsfrequentie aanpassen aan de aanbevolen waarde voor de monitor. Beeldbuis monitoren flikkerden vaak maar hielden er meestal mee op rond de 100 Hertz. Een plat scherm doet 70 of 75 Hertz. Dit én de resolutie moeten voor een plat scherm zoals de specificaties ervan aangeven ingesteld worden.

Bij slecht schuivende vensters en pagina's is de driver niet geschikt of niet geladen.

Een voeding kan last hebben van spanningsverschil, een rimpel, dan zou het beeld kort kunnen uitvallen. Er is dan verbetering merkbaar zonder bijvoorbeeld de harde schijf.

Probeer nog om in het stuurprogramma de schuifbalk van Snelheid en Prestaties naar Snelheid te verschuiven.

Ik heb geen Linux.
 
Het flikkerend beeld blijkt aan de browser te liggen, gebruik normaal vivaldi die dit nu vertoont. Gebruik ik google Chrome dan zijn de problemen weg.
 
Het probleem is dat dit ook gebeurt als ik de browser niet gebruik, dus gewoon op het scherm. Maar ik ga het eens proberen om te zien of het verbetert.

Ik heb dit toegepast

Code:
Section "Device"
   Identifier  "Intel Graphics"
   Driver      "intel"
   Option      "AccelMethod" "sna"
   Option      "DRI" "3"
   Option      "TearFree" "true"
EndSection

Tot op heden werkt het prima, geen flikkerend beeld gehad tijdens het gebruik van vivaldi. Even in de gaten houden of het ook zo blijft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan