• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad gekoppeld met een csv bestand wat dagelijks nieuwe data aanlevert

Status
Niet open voor verdere reacties.

hgm

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2005
Berichten
28
Hallo,

Ik heb een werkblad gekoppeld met een csv bestand. Dit csv bestand wordt iedere dag gevuld met nieuwe data. Als ik het Excel bestand open wil ik de gegevens vernieuwen en laten aanvullen met de data uit het csv bestand.
Het is dus een opbouwend bestand met steeds meer records. De records van gisteren blijven dus staan en worden aangevuld met die van vandaag en morgen, etc.

Wie heeft voor mij een mogelijke oplossing?

Hanni
 
Zonder een voorbeeld Excel- en CSV bestand is het nogal lastig een mogelijke oplossing te bieden.
Hoe het moet verschilt nl. per Excel document en CSV bestand.
 
Bestanden Hoofdbestand Excel en csv bestand

Het hoofdbestand en zgn. csv bestand heb ik bijgevoegd. De gegevens van kolom A, B en C in rood stonden al in het hoofdbestand. De gegevens van kolom D, E en F worden geïmporteerd maar komen niet onder de gegevens van kolom A, B en C te staan. De gegevens van het csv bestand worden dagelijks vernieuwd en geïmporteerd in het hoofdbestand. De nieuwe gegevens moeten steeds onder de reeds aanwezige gegevens van het hoofdbestand komen te staan.

Het bijgevoegde bestand 1.txt moet zijn 1.csv. Bestanden van dit formaat kunnen niet als zodanig bijgevoegd worden.
 

Bijlagen

  • Hoofdbestand.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 19
  • 1.txt
    84 bytes · Weergaven: 25
Als er gelijke gegevens zijn, moeten die dan in het hoofdbestand als nieuw worden toegevoegd?
Of moeten die worden overgeslagen?
 
Er mogen gelijke gegevens zijn en kunnen gewoon aangevuld worden.
 
Reactie: dit werkt

Dit is precies zoals ik het graag wil hebben.
Dank je wel.
Groetjes, Hanni
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan