Taal voor een paar procent in het Engels bij Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Zojuist een gloednieuwe tower geconfigureerd voor mijn zus.
Direct al bij een van de eerste vragen was de taalkeuze. Gekozen voor Nederlands, maar een stapje verder gaf pc aan dat er iets niet lukte. Ik kon opnieuw proberen of doorgaan. Een paar maal opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat. Dan maar doorgaan...

Pc werkt goed, maar heb daarna Nederlands apart toegevoegd en als standaard ingesteld.

Bijna alles is nu in het Nederlands. Bijna...

Het welkomstscherm geeft aan "Monday 25 september" en in het wachtwoordveld staat "password". Verder zie ik woorden als "Restarting" en zo.

Nu even in slaapstand gezet en weer gewekt.
Gek: er staat ineens "Maandag 25 september" en bovenin wat Engelse tekst.

Pc uitgezet en normaal opgestart en weer dag in het Engels...
Tegeltjesscherm / klikken op windowstoets geeft al het andere in het Nederlands weer. Het is dus alleen bij opstarten, afsluiten en zo wat Engels.

Hoe alles in het Nederlands te krijgen?
 
Als je net begonnen bent....
1. Doe het nog een keer opnieuw... eerst verwijderen en nog een keer doen..
NOK .... en je bent pas bezig en je wilt dit echt niet...dan rest imho nu zeker:
2. Gewoon herinstalleren.... en kies meteen voor NL .... je kunt toch bij MS de NL versie downloaden met de creators tool... .. .waarom dan een andere taal?
 
Laatst bewerkt:
extra info...

Het is een Medion van de Aldi: aanbieding van een week geleden. Daar is Windows (gedeeltelijk?) voor-geïnstalleerd.
Wil best opnieuw beginnen, maar hoe mijn installatie dan ongedaan maken zonder die voorinstallatie te wissen (o.i.d.)?
 
Extra 2...

Er is een boot (C) Dat zou de SSD moeten zijn (88 gb van 117 beschikbaar)
Er is een Data-schijf (D) 1,78 TB van de 1,8 tb beschikbaar
Tenslotte een Recover (E) waarvan 11,2 gb van de 29, 9 beschikbaar is.

Heb dus geen dvd-schijfje met windows. Zal wel op die recovery staan, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Leg dit probleem eens voor bij medion. Ik heb begrepen dat de telefonische helpdesk zeer geduldig en behulpzaam is.
 
Volgens mij kun je beter even afwachten en wat updates uitvoeren e.d. Soms kan een systeem zelf wel een correctie doen. Kijk de land en taalinstellingen eens na. Let op de belkosten bij Medion. Op internet wordt die mening van kostenzer weinig gedeeld.
 
Opgelost...

Ik heb de helpdesk van Medion gebeld en de juiste manier om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen zijn:
- continu drukken op F11
- tijdens het drukken pc aanzetten
Omdat de opstartboot een snelle SSD is, voorkom je zo dat je te laat bent met het drukken op F11

Er volgen dan een paar keuzes in de trant van taal en "Weet je het zeker..." etc.

Het uiteindelijke resultaat was een volledig Nederlandstalige pc.

Iedereen bedankt voor alle hulp en tips!
 
Mooi dat het gelukt is. Veel plezier met de pc.
 
Perfect dat je het even terug meldt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan