• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal en horizontaal zoeken, deel2

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelstrijker

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Berichten
40
Beste Helpmij-Helden,

Ik heb al eerder hulp gehad (waarvoor wederom dank), maar blijkbaar begrijp ik het niet helemaal....

Graag hulp bij wat ik nu verkeerd doe.
Zie bijgevoegd bestand.
Het bestand bij sheet 1 geeft in cel B10 de juiste waarde (door een Helpmij-Held verkregen), alhoewel deze nu ook wat hapert in de automatische berekening......
Het bestand in sheet 2 geeft in cel C6 dezelfde code weer, omgezet naar die tabel. Maar hij geeft een waarde weer die niet correspondeert met de opgegeven waarde zoals is bedoeld. Tevens ook hier hapert deze in het automatisch weergeven van de waarde.

THANXXXX
 

Bijlagen

  • EXAMPLE PAINT.xlsx
    47 KB · Weergaven: 41
Loopt het zo correcter?
 

Bijlagen

  • EXAMPLE PAINT (cobbe).xlsx
    29,9 KB · Weergaven: 59
Loopt het zo correcter?

Hi Cobe,

THANKS!
Ja, het loopt correcter. Is het niet raar dat een formule als INDEX dat niet kan? En ben ook erg benieuwd waar de 'fout' zat:)!

Correcter betekent ook dat het nog niet helemaal loopt zoals ik ik had gehoopt.... Hij verandert niet automatisch bij het aanpassen van de waardes (stel mt. 42 naar maat 44 is resp. van 1,6 naar 1,65). Ik moet op de formule klikken (dubbelklikken in de cel), ENTER, en dan verandert deze de waarde pas.
 
Het is nochtans in beide gevallen opgelost met een Index(...Vergelijken -formule.

Wat die automatische aanpassing betreft: dit komt doordat je de berekening op handmatig hebt staan,
dan past een en ander zich natuurlijk pas aan als je een opdracht tot berekening geeft.
 
Je laat het zo simpel klinken...:)... Thanks a lot! (Wederom) geholpen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er nog een kleintje bijgedaan om direct te zien of het zeker klopt.
 

Bijlagen

  • EXAMPLE PAINT (cobbe).xlsx
    30,1 KB · Weergaven: 37
Wederom bedankt!
(hoe zie je overigens wat het bereik is in de door jou gebruikte formule:)? Je hebt ze nu als woorden staan).

Met Excel-lerende groet,

Roel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de tab Formules klik je op 'Namen beheren', daar staan de verschillende bereiken met hun namen (naambereiken).
 
Als je nu nog in het vervolg op 'Reageer op bericht' klikt ipv 'Quote' wordt dit door elkeen geapprecieerd.
Komt enkel de duidelijkheid ten goede.
 
Roel

Het is niet verkeerd je eerst eens de basisbeginselen van Excel systematisch aan te leren.
Dat maakt de communicatie in een forum ook een stuk eenvoudiger.
 
Hi Cobbe,

Ik was in de veronderstelling dat 'Quote'-reageren juist de snelle weg was:).
Bij deze.

De beginselen dacht ik al te hebben (zoals zovelen), maar omdat ik er sporadisch mee te maken heb (en het erg leuk vind), heb je wel weer bijgedragen aan die beginselen.

Ik zit in de maatkleding en mocht je eens wat nodig hebben: 10% korting kan ik je alvast geven!

Gr.
Roel Strijker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan