Upscaling naar 4K

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik in het bezit van een Android TV box, de H96 Pro Plus Octa Core 3Gb werkgeheugen en 32Gb opslag.
Deze heeft een output van 4K.

Nu is mijn vraag welk apparaat moet ik de upscaling laten doen bij 1080, dus full HD, filmbestanden?

Moet ik gewoon de Android TV box op 4K laten staan, moet ik mijn Onkyo TX-NR626 receiver het rekenwerk laten doen of als laatste de tv, Samsung UE49MU7070, de upscaling laten doen?

Alle apparaten zijn krachtig genoeg om het te kunnen doen.
Ik heb de TV box nog niet, maar mijn gevoel zegt laat de TV box het werk doen en gewoon het 4K signaal zonder er nog verder aan 'te rommelen' via de receiver door te sturen naar de tv.

Voor mij is het allemaal nieuw maar onder jullie zitten er vast die ervaring hebben met deze, of een soortgelijke, configuratie.

Dus kort samengevat:
1) Upscaling bij de bron
2) Upscaling door een tussenstation, de Onkyo
3) Upscaling bij het eindstation, de tv

Voor welke keuze er ook gemaakt wordt, hoe zit het dan met het geluid? Ik ga er van uit dat upscaling toch wel, hoe weinig dan ook, voor vertraging zorgt. Waar moet ik beeld en geluid syncen als Lipsync niet voldoende is.

Ik hoop met jullie adviezen alles zo snel mogelijk en op de juiste manier in te kunnen stellen.

Alvast bedankt.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Dank je wel Manamana,
Duidelijke uitleg over 4K.

Maar ik kan in dat artikel helaas niets vinden over welk apparaat ik nou het beste de upscaling kan laten uitvoeren.

Hopelijk zijn er nog andere forumgebruikers die hier meer over kunnen vertellen.

Mvrgr.

Nossie
 
Dat geeft idd wat meer duidelijkheid. Het is dan wel van SD naar Full HD maar het idee is hetzelfde.
Best bijzonder om te lezen dat de tv zelf de minst goede kwaliteit geeft qua upscaling. Maar goed dat ik meerdere apparaten heb die deze functie hebben.

Dus gewoon een keer op een regenachtige dag (en daar hoef je hier nooit lang op te wachten ) eea gaan uitvogelen.

Dank je wel voor deze link.

Mvrgr.

Nossie
 
Laatst bewerkt:
Oke top zover. Jij ook bedankt. Succes ermee. :thumb: ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan