Mergefield sofinummer formeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Graag zou ik een oplossing tegemoet zien hoe je in Word d.m.v. een mergefield een numeriek getal opsplitst in: 4 cijfers . 2 cijfers . 3 cijfers. Helaas werkt (MERGEFIELD M_1__Entiteit \# ####.##.###) niet. Hier is de uitkomst 3 cijfers . 3 cijfers . 3 cijfers (voorbeeld 105.274.874). Dit moet dus zijn 1052.74.874. Tot slot: wanneer het een getal is dat uit minder dan 9 cijfers bestaat, dan dient de volgorde rechts (3) en midden (2) gehandhaafd te blijven en de ontbrekende nummers door een 0 te worden vervangen. Mocht dit laatste niet lukken dan is dat ook prima.

Een antwoord zie ik met veel belangstelling tegemoet.

Alvast bedankt.

Robert
 
En deze?
Code:
{ MERGEFIELD M_1__Entiteit \0 0000.00.000 }
 
Het probleem is dat een getal door Word ook als een getal wordt gezien. En dan kun je niet met punten een opmaak definiëren, want Word zal dat altijd als een getal blijven behandelen, en het eerste symbool zien als duizendtalscheidingsteken. En dat groepeert nu eenmaal altijd met 3 cijfers, nooit afwisselend 2 en 3. De enige (in ieder geval makkelijkste) is dus om in Excel een extra kolom waarmee je de opmaak correct aanlevert, dan heeft Word er verder ook geen problemen mee. Bijvoorbeeld zo:
Code:
=TEKST(A2;"0000.00.000")
 
Heel hartelijk bedankt...dit gaat goed. Wat overigens wel lukte, maar uiteindelijk niet geheel de bedoeling is, is dat je de punten kunt vervangen door een spatie of een ander leesteken, dan splitst hij het nummer ook, maar dan zonder punten.

In ieder geval ben ik hiermee geholpen. Nogmaals heel erg bedankt.
 
Wat overigens wel lukte, is dat je de punten kunt vervangen door een spatie of een ander leesteken
Dat klopt, en die code had ik ook al bijna gepost. Zolang je maar geen getal probeert te maken, is het prima. Maar dan moet je later weer een Zoek-en-Vervang doen om dat speciale teken te vervangen, en dat is ook niet handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan