ingezoomd word document opslaan werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Berichten
326
In een word document wil ik een tekst inzoomen en zo afdrukken, maar zelfs na het vergrote document op te slaan blijft de afdruk klein.
Hoe kan ik zo'n ingezoomd document zo opslaan dat het ook vergroot afgedrukt wordt?:eek:
 
Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent, maar inzoomen is een schermhandeling en heeft niks met afdrukken te maken. Daarvoor moet je het document aanpassen. Bijvoorbeeld de pagina-instelling, de marges, het lettertype etc.
 
Hoe doe je dat dan?
Ik wil het document van 100 naar 125% brengen, maar dat vind ik niet.
 
Dat vind je niet, omdat het niet bestaat. En dan kun je lang zoeken. Nogmaals: zoomen is een schermactiviteit. Ik weet nog steeds niet wat je precies wilt, maar je zult, als je de tekst groter wilt hebben, een groter lettertype moeten kiezen. En wat je dan moet doen, hangt van je documentinstellingen af. Gebruik je een basislettertype op 10pt, dan is het enigszins makkelijk, want dan verander je de stijl naar 12,5pt. Dan heb je het lettertype vergroot met 25%. Maar als je in hetzelfde document ook een kopstijl gebruikt met lettergrootte 14pt, dan moet je al een andere waarde gebruiken, namelijk 17,5pt. En een kop van 18pt moet dan naar 22,5pt. En zo kun je dat zelf ook wel omrekenen lijkt mij. Dus nogmaals gezegd: het is onmogelijk om een document procentsgewijs te vergroten. En absoluut nooit en te nimmer door het zoompercentage aan te passen!
 
Probeer dit trucje eens:

- zoom in
- ga naar het einde van je document
- voeg een spatie toe
- en verwijder deze spatie meteen weer

Tardis
 
Als je printer de mogelijkheid biedt zou je die kunnen instellen om documenten groter af te drukken dan ze daadwerkelijk zijn.
 
En een PDF kun je eventueel nog wel vergroten/verkleinen bij afdrukken, dus dat is ook nog een optie. Mij lijkt het toch het handigst als je het document netjes opmaakt, dus even een paar stijlen aanpassen. Dat kost je heel wat minder tijd dan de tijd die wij als helpers al hebben besteed aan het intypen van antwoorden :).
 
Probeer dit trucje eens:

- zoom in
- ga naar het einde van je document
- voeg een spatie toe
- en verwijder deze spatie meteen weer

Tardis

Hartelijk dank, zeer simpel en ook zeer snel.
Bedankt voor de hulp Tardis.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan