• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem Stage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander2017

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2017
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik loop stage voor mijn opleiding Logistiek en Economie en heb een probleem met het analyseren van een dataset in Excel. Ik heb een bestand toegevoegd waarin gegevens te zien zijn uit een draaitabel en daarnaast drie tabellen waarin ik de uitkomsten zou willen.

Binnen het magazijn leggen de pallets de volgende route af:
Postpick → Workstation → Carrier → Shipping lane

Wat ik graag zou willen berekenen in de tabellen is hoeveel pallets worden verplaatst tussen de verschillende plekken in de route. Hiermee kan ik vervolgens de afstand bepalen die de pallets afleggen. In de tabellen heb ik de cellen geel gemaakt met de gewenste uitkomst.

Aangezien de informatie uit de draaitabel maar een klein deel is van de complete dataset is dit te veel werk om handmatig te doen.

Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg omschreven is.

Met vriendelijke groet,

Sander
Bekijk bijlage Excel probleem forum.xlsx
 
Met twee Excel-funkties los je dit op: Index en Match.

In plaats van A5 t/m A9 zou ik per order 1 rij gebruiken en de tussenstations in aparte kolommen zetten (B t/m E)
 
Laatst bewerkt:
'Iets' andere opzet:
 

Bijlagen

  • __Pallets_snb.xlsx
    20,8 KB · Weergaven: 39
Ik denk dat mijn uitleg niet helemaal duidelijk is. Een unit ship pallet id nummer is één pallet (bijv. KNL104087610).
Order 8502226229 bevat dus 10 pallets die allemaal de route afleggen: Postpick → Workstation → Carrier → Shipping lane.

Wat ik in de tabellen zou willen berekenen is hoe vaak de pallets van het ene tussenstation naar de andere verplaatst worden.

Tabel 1: Dus bijv. voor order 8502226229 worden 10 pallets van de postpick (b2ble03) naar een werkstation (B2B15) gebracht.
Tabel 2: Van werkstation (B2B15) worden deze 10 pallets vervolgens naar carrier (KNL) gebracht.
Tabel 3: Vanuit carrier (KNL) worden 17 pallets naar Shipping lane (ITSTOMIT) gebracht.
 
Daarvoor gebruik je dan sumproduct.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan