• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cirkeldiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie niet goed hoe van deze gegevens een cirkeldiagram gemaakt kan worden. Er staat steeds (denk ik?) een (begin?)tijd en daaronder een activiteit. Wil je een klok maken met op ieder uur een activiteit vermeld of zo? Wat wil je dan met de uren die doorlopen naar een volgende dag (denk ik?)?
 
eigenlijk wil ik het aantal uren per taak overzichtelijker weergeven dan in de titels bovenaan een lijst
 
Ik zou eens beginnen met de gegevens te kantelen (kopieren en elders plakken speciaal, transponeren) en dan per activiteit de tijdsduur laten uitrekenen (gewoon de start tijd nemen en daarvan aftrekken de start tijd van de volgende activiteit). Maar een taartdiagram is niet zo geschikt voor deze gegevens, je krijgt een heleboel taartpuntjes. Een staafdiagram is geschikter.
 
in het werkelijke bestand zijn de uren reeds uitgerekend adhv gemiddelden ergens anders in de file en die staan erboven
(deze in het bestand hier zijn fictief) en ik wil dus eigenlijke en taartdiagram (of iets anders wat geschikter is?) om aan te tonen welke taken het grootste deel van ons pakket zijn
 
Data selecteren, kopieren, omlaag gaan, plakken speciaal kiezen, transponeren. Dan je tijden rechts van je omschrijvingen zetten, de tijden selecteren en kiezen voor Voorwaardelijke opmaak, "data bars" (weet even de NL vertaling niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan