• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP in een pivottable

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram1212

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
15
Goedemiddag,

Ik kom er niet aan uit hoe ik een VLOOKUP kan doen op een waarde uit een pivottable. Het werkt momenteel niet omdat hij de waarde in de pivottable als tekst ziet.

Bijgevoegd een (schraal) voorbeeld, ga er vanuit dat kolom E een pivottable is. Welke formule moet ik dan in kolom F gebruiken om de waarde uit A:B hierbij te vinden.

Alvast vriendelijk bedankt.
 

Bijlagen

  • Pivottable vlookup.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 112
Als jouw kolom E overeenkomt met de waarden-kolom uit de draaitabel zou je ook gebruik kunnen maken van "draaitabel.ophalen"
 
Waarom plaats je geen realistisch voorbeeld?

Als in kolom E een als tekst opgemaakt getal staat dan kan het zo.
Code:
=VERT.ZOEKEN(--E1;A:B;2;ONWAAR)
 
Top dit werkt! Dank.

Andersom werkt het echter niet, dus een nummer format opzoeken in een pivottable. Is dat dan een andere formule?
 
Als het niet werkt dan zal het met een andere formule moeten. Je kan eens kijken naar TEKST()
 
Een nummerformat opzoeken in een draaitabel doe je met een getal als zoekwaarde en niet met tekst die lijkt op een getal.
Je cel is als tekst geformatteerd en daarna in de celeigenschap op standaard gezet.

Dit krijg je enkel weer goed met een foefje.
 
Ik heb inmiddels de volgende formule gevonden om de andere variant uit te voeren, werkt goed!

=VLOOKUP(TRIM;A:B;2;FALSE)

Bedankt voor jullie hulp.
 
Je zoekwaarde is 'Spaties.Wissen' ?
 
? Snap het niet goed. Werkt hier (met een echte draaitabel) met een gewone vlookup. Hij plaats die 1-2-3 wel links, maar wordt toch beschouwd als een getal.
De tekst functie in de vlookup geeft hier #N/A
Als je die 1-2-3 rechts wil zetten, gebruikt dan het tabblad Ontwerpen/Design en kies als rapportlayout Overzicht/outline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan