Excel VBA: hernummering worksheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

stimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2016
Berichten
33
Ik heb een aantal gebruikers die een planningsfile in excel gebruiken waarin wat VBA-code zit (.xlsm). Bij sommige gebruikers loopt alles goed, maar bij 2 gebruikers zit ik met een fenomeen dat ik niet kan verklaren.

De VBA-code in hun file werkt niet meer. Oorzaak is een soort van hernummering van de worksheets in vba (zie bijgevoegde screenshot).

Normaal gezien zie je daar:
  • Blad1 (NV)
  • Blad2 (Planning)

Nu ziet het er uit zoals in screenshot. Code zit dan nog steeds in Blad1, maar die doet niet meer op Blad1111111111 (NV).

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Iemand een idee hoe ik dit kan vermijden?
Iemand een idee hoe ik dit kan corrigeren?

Alvast bedankt!Knipsel.JPG
 
Je vba code klopt wellicht niet, het plakt er een 1 achter. plaats je bestand eens. OF de code.
 
Ik denk niet dat het met de code zelf te maken heeft... de gebruikers die het meest intensief dit bestand gebruiken hebben er geen last van. In de code staat ook nergens iets dat bladen moet bijmaken of nummering moet wijzigen (enkel eenvoudige macro's om af te drukken, zaken de kopiëren, draaitabellen te refreshen...).

Ik dacht ergens in de richting van Excel dat al eens durft crashen en dan automatisch herstelfiles maakt...
 
Er zit dus geen sheet.copy en renaming in jouw code?
 
Daar zit waarschijnlijk jouw bug, gooi die buttons er eens uit en plaats jouw macro's eens onder de formulier-besturingselementen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan