Op zoek naar oplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wezzer501

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2017
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben best een leek op dit gebied.. alvast excuus daarvoor

Dit is het verhaal...

Ik heb een appartement gekocht en hierop een glasvezel abbonement afgesloten..
Glasvezelmodem netjes binnengekomen met toebehoren, routertje gehaald (eminent).
Toen alles aangesloten en alles doet het prima, tv en wifi!

Nu zit ik alleen met het volgende :

Aangezien ik best een stevige ps4 gamer ben wil ik altijd bekabeld gamen..
Nu is het geval dat mijn modem en router in de meterkast staan, en de vorige bewoner vanaf de meterkast naar de woonkamer maar 1 utp kabel heeft getrokken..

Dus ik dacht slim te zijn ( misschien mega dom) ik haal zo'n gigabit switch..
Dat dus gedaan meterkast-modem-router-utp kabel naar de woonkamer (tv) -switch- en van daaruit een utp kabel naar de tv encoder en een utp kabel naar de ps4..

Tv doet het gewoon .. ik krijg alleen geen bekabeld internet op de ps4!

Excuus voor het wazige verhaal maar ik heb mijn best gedaan..

Ik hoop dat iemand hier er wat mee kan, en misschien met een andere opzet dit werkend kan krijgen, of misschien dat het niet mogelik is.. kortom hulp word erg op prijs gesteld!

Ps: er is geen mogelijkheid een extra utp kabel vanaf de router naar de woonkamer (tv) te trekken

Alvast bedankt
 
Zo'n modem/router heeft vaak 4 UTP poorten waarvan er 1 of 2 speciaal voor het TV signaal zijn en de andere 2 voor internet.
Als de bestaande kabel naar je TV gaat zal die alleen voor TV signaal zijn.
Dan heeft het geen zin om daar een switch op aan te sluiten en van daaruit naar een apparaat te gaan dat internet nodig heeft omdat er geen internet signaal op zit.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn.

Wat je dan kan doen is de kabel op een internet UTP poort van het modem aansluiten zodat je wel internet signaal op de switch hebt.
Het TV signaal zou je dan vanaf de modem/router via een setje powerline adapters naar je TV encoder kunnen sturen.
Dan heb je bekabeld internet en voor TV signaal is zo'n powerline setje voldoende en heb je geen extra kabel nodig.
Zo heb ik het laatst ook bij een kennis gedaan en dat werkt daar prima.

Test dus eens of 1 van de andere poorten op de modem/router wel internet signaal op de switch geeft.
 
Laatst bewerkt:
Wat jij zegt moet inderdaad gaan lukken!

Ik zal je vertellen dat ik niet eens wist dat die dingen bestonden lol..

Morgen als ik er ben gelijk uittesten!

Hartstikke bedankt !
 
Of 2 switches aan beide kanten van de kabel die VLANs en trunking ondersteunen. Daarna 2 VLANs maken. 1 voor de internet verbinding en de ander voor het TV signaal. Als derde een trunk opzetten tussen de beide switches. Zou in theorie ook moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
@kostenzer. Dat werkt tot 100MB. Wil je 1000MB dan heb je toch echt alle 8 de draden in de UTP kabel nodig voor de verbinding.
 
Kan kloppen, In mijn geval werkt het prima, dat er beperkingen zullen zijn geloof ik direct. Zeker als je meer dan 4 draden voor je verbinding nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan