• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

indier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2017
Berichten
2
Hallo iedereen!

Voor de opleiding bedrijfskunde en het vak management science hebben we een opdracht gekregen waar we data moeten sorteren in een pivot table.
We krijgen een dataset bestaande uit een periode, beginnende bij 0, en de verkoop van die periode. De periode staat voor de dag, dat wil zeggen dat periode 0 dag 0 is, periode 1 dag 1, enzovoort.

De eerste vraag is dat we een extra kolom moeten maken waarbij weeknummers worden weergegeven. Gegeven is dat dag 0 tot week 1 behoort.

Daarvoor gebruik ik de volgende formule:

=rounddown(({Cel met periode}/7),0)+1

Met als gevolg dat ik een lijst krijg met weeknummers.

Wanneer ik alle data selecteer en een pivot table hiervan wil maken, kun je bij filters nu instellen welke weeknummers je wilt zien.
Gevolg is echter dat de pivot table meerdere keren dezelfde weeknummers geeft met verschillende data. Oftewel bij filters van boven naar beneden: 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 etc.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de pivot table zo geordend krijg dat ik aan de linkerkant de weeknummers zie en aan de rechterkant de totalen voor de hele week?

Alvast bedankt!
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan