• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander2017

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2017
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem in Excel en kom er zelf na meerdere pogingen niet uit. Ik heb een bestand met het probleem toegevoegd.

Wat ik graag zou willen is dat in cel i3 het aantal pallets per ordernummer berekend wordt.

v.b. (Ordernummer: 8502226229. Deze order bestaat uit 10 pallets, dit zijn de Unit Ship pallet ID nummers.)

In dit bestand staan 14 orders die bestaan uit 32 pallets. Ik heb zelf onder andere de aantallen.als formule geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg omschreven is.

Met vriendelijke groet,

Sander
Bekijk bijlage Forum.xlsx
 
Je zult kolom A moeten aanvullen met de tussenwaardes.
Ik heb daar een macro voor geschreven en achter de button gehangen.
 

Bijlagen

  • Forum (cobbe).xlsb
    29,4 KB · Weergaven: 35
Ik zie dat het werkt bedankt!

Is er een mogelijkheid dat ik de oplossing kan kopiëren naar andere bestanden? ik heb namelijk nog een aantal andere bestanden met hetzelfde probleem.
 
Ja dat kan, voor de formules zal het wel geen probleem opleveren.
Voor de macro ga je via Alt-F11 naar de VBE en copiëer je de code uit de module en plak je op dezelfde plaats terug in je nieuw bestand.
 
Ik heb het geprobeerd maar er komt te staan foutcode 1004 en als ik foutopsporing aanklik wordt dit cl = cl.Offset(-1) gemarkeerd
 
In de macro van @Cobbe wordt kolom A alleen aangevuld t/m regel 750
 
Dat klopt en is niet correct, wijzig de code van de macro zo:
Code:
Sub cobbe()
Dim cl As Range
For Each cl In Range("A1:A[COLOR="#FF0000"][B]" & Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row[/B][/COLOR])
 If cl = "" Then cl = cl.Offset(-1)
Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan