computer geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
222
Hallo,

Weet niet of mijn probleem in deze rubriek thuis hoort, maar toch het volgende:
Bij downloaden van muziek van YouTube, kwam plotseling over het scherm:
"je computer is geblokkeerd" waarna telefoonnummer enz.
Hoe kom ik hier uit??.

Dank bijvoorbaat
 
Een systeemherstel uitvoeren.
Welke Windows zal wel geheim zijn, bij W10 dien je met de installatie dvd/stick op te starten om die uit te voeren.
Bij W7 via F8 naar veilige modus of ook via een installatie medium.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt op een ransomware virus.
Kan je een schermafdruk regelen of lukt dat ook niet meer?
 
Kan geen schermafdruk maken.
Werk nu op een andere computer.
Het is m.i. een ransomware virus, waar al zo vaak voor gewaarschuwd is.
 
Heb je een foto anders?
 
Het probleem lijkt opgelost.

Vrijwel direct nadat de ransomware op het scherm is verschenen, heb ik de computer uit gemaakt. Na een paar minuten weer aan gemaakt en met ESET een totaalscan gedaan. Die heeft geen virussen gevonden; maar wel was de ransomware verdwenen en functioneert internet normaal.
Heb wel de site van de politie bekeken en "www.nomoreransom" als bladwijzer bewaard.
Rest de vraag of er met dit gebeuren geen trojaans paard is binnengeslopen maar dat moet ESET toch herkennen.

Een ieder hartelijk dank voor de aanwijzingen, een hele geruststelling als je ergens op terug kunt vallen.

Vriendelijke groet,
 
Installeer Malwarebytes, kun je 2 weken volledig gebruiken... scan totale systeem dan.
Na 2 weken kun je hem handmatig gebruiken.
 
Volgens mij is jouw pc in werkelijkheid nooit geblokkeerd geweest en ook niet besmet. Het is niet meer dan een melding die vaak ook op 'bepaalde' sites voorkomt. De bedoeling is dat je er in trapt. Meestal voldoet afsluiten met Alt-F4. ESET doet niets omdat er van een bedreiging geen sprake is.

Niet op kruisjes, OK en dergelijke klikken! Desnoods via Taakbeheer Ctrl+Alt-Delete het proces beëindigen. Bij Internet Explorer is dat iexplore.exe > Kies Proces beëindigen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan