Current Pending Sector Count waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
OS Windows 7 Ultimate (SSD).
Schijf met deze waarschuwing. Chkdsk gedaan niets opgelost. SeaTools voor Windows is uitgevoerd, niets opgelost. Lees op internet wipe with a write zero function. Hoe doe je dat en later dan formatteren (lang)?

Heb back-up dat is het probleem niet. Het is een Samsung HD103SJ 1TB.

Ik heb deze gevonden:
format d: /fs:NTFS /p:2
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Lees op internet wipe with a write zero function."

Dan overschrijf je in heel veel gevallen de data waar de schijf zijn interne huishouding bijhoudt ...

De foutmelding kan dan voorlopig misschien wel weg zijn , het defekt aan deze schijf uiteraard niet.

Wat een "Current Pending Sector Count waarschuwing" is , en hoe ernstig dit is , moet ik u niet vertellen , dit is ruimschoots terug te vinden op www.

Peter
 
Wat een "Current Pending Sector Count waarschuwing" is , en hoe ernstig dit is , moet ik u niet vertellen , dit is ruimschoots terug te vinden op www.
Op internet lees ik daar toch tegenstrijdigheden over, het zou op te lossen zijn. Kijk er vanuit gaande dat de schijf defect is, kun je niets doen, maar je kunt ook wat proberen. Als het zo is dat de schijf per definitie kapot is, dan begrijp ik de functie van al die tools (WD en Seagate) niet. Je zit mensen dan gewoon wat wijs te maken.

Ben nu de schijf aan het formatteren met format d: /fs:NTFS /p:2 Duurt even. Heeft twee uurtjes geduurd. Geen waarschuwing meer alles groen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan