Seagate FireCuda ST2000LX001 - Hybride harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.660
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
OS Windows 7 Ultimate / ASrock X58 Extreme6

Eventueel schijf vervangen door Seagate FireCuda ST2000LX001 - Hybride harde schijf
Er zit nu een Samsung HD103SJ 1TB ATA Device (SATA) in. Is dit niet 3,5 inch en die nieuwe is 2,5 inch. Kan dit wel. En is deze schijf de beste en snelste oplossing. De overdrachtssnelheid is vooral belangrijk. Of zijn er betere?
 
Die Samssung is indd. een 3,5 inch schijf, ik heb er zelf ook nog 1 in gebruik.
Ja, je kunt een 3,5"vervangen door een 2,5" schijf, wellicht heb je draavoor wel een cradle nodig als de huidige bay geen montage-mogelijkheid biedt voor 2,5 inch schijven.
Of het de snelste optie is..?
Nee, dat denk ik niet, ik denk dat een SSD in alle opzichten sneller is, alleen al om het feit dat er geen bewegende onderdelen meer zijn en het toerental dus geen factor meer is.
 
Ik bedoelde de 'normale' HDD's. SSD van 2 TB lijkt mij iets te duur worden. Of heb jij ze nog voordelig liggen?
Denk dat ik deze moet hebben. Is dus niet voor het besturingssysteem.
 
Ahh, dat laatste was voor mij even niet duidelijk uit de start-posting...
Misschien kun je wat met dit artikel..?
 
Blijft de vraagt of deze met de read and write sneller is dan de WD performance Black?
 
Bedankt. Jij hebt er verstand van. Ik begrijp dat niet allemaal. Het gaat mij er om dat als ik grote back-ups moet maken van of naar welke schijf is dan beter/snelller. Dus bijvoorbeeld met mijn normale HDD maak ik een externe back-up duurt 80GB 45 minuten kan dit dan naar 30 minuten? Welke is dan sneller?
 
Hopelijk zijn ze beter dan de Seagates Barracuda 2TB... heb er 5 gehad 4 stuk...
Mij niet meer gezien...met dat merk.
Die Samsung HD103SJ 1TB ATA is een hele goede... heb hem al ca 10 jaar...
En de 2TB versies daarvan zijn ook super...
Draaien al bijna 7 jaar hier in de server.
Helaas is Samsung door hen overgenomen...

https://www.pcauthority.com.au/review/review-seagate-firecuda-2tb-447922
VERDICT
"It’ll be fine if you just want to run Windows and Word, or your most-used app, but load it up with much else and you’ll start seeing some very strange results indeed."
 
Mijn ervaringen met Seagate zijn ook niet geweldig, daarom zou ik altijd voor een WD kiezen.
Met Samsung-discs heb ik goede ervaringen, zowel met de 1 als de 2 Tb versies, van de laatste is er vorig jaar, na bijna 7 jaar dienst, helaas 1 overleden.
Uiteraard gaat het hier om mijn persoonlijke voorkeur, zo heeft iedereen zijn voorkeuren en ervaringen die heel anders kunnen zijn als de mijne.
Ik wens je veel wijsheid ibij je uiteindelijke keuze.
 
Wijsheid heb ik niet en zal ik ook wel nooit krijgen. Het is allemaal gewoon hard werken. Als ik er één bestel is het die Firecuda. Kan ik dat eens proberen. Bedankt voor alle hulp.:thumb:
 
Heb nu ook WD's.
Op basis van een website met duurtesten, niet zo snel ven bij de hand nu.
 
@ route99: Ik vermoed dat je deze bedoeld, die publiceren elk jaar hun failrate-cijfers etc.:thumb:
 
Yep... die..
Kijk maar eens naar dit plaatje...
Je moet dus eigenlijk HGST hebben. Weet niet meer waarom ik die niet genomen heb?
WD moest ook flink beter worden.
Seagate verbetert zich wel... maar het vertrouwen is weg... 4 van de 5 disks stuk....

drive-stats-2016-q1-failure-by-mfg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan