Microsoft office outlook 2007 fout 0x80040600

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Hallo,
Mijn Outlook 2007 in Windows 10 is geblokkeerd. Er wordt gemeld een onbekende fout 0x80040600.
Kan niets ontvangen, verzenden en ook niet verwijderen.
PST Repair heeft ook niet geholpen. Hoek kan ik het verhelpen?
 
PST repair (scanpst.exe) moet net zo vaak worden uitgevoerd totdat de analyse geen (integriteits-)fouten meer aangeeft.
Als er dergelijke fouten gemeld blijven worden, stop dan na 5 keer repareren om te zien of het bestand evengoed voldoende is gerepareerd om weer bruikbaar te zijn.

Tijs.
 

Hallo Edmoor, bedankt voor je antwoord. Heb het bestudeerd, maar kom er niet uit. Er wordt een melding geplaatst dat een fout gevonden is in: D:\Email\Outlook.pst (zie bijlage)Outlook fast.jpg Heb diverse keer scanpst.exe gebruikt, maar het heeft niet geholpen.
Wil je mij helpen met het oplossen van het probleem? Ben 77 jaar oud en heb niet genoeg kennis om het zelf op te lossen, omdat ik dit nooit meegemaakt heb.
 
PST repair (scanpst.exe) moet net zo vaak worden uitgevoerd totdat de analyse geen (integriteits-)fouten meer aangeeft.
Als er dergelijke fouten gemeld blijven worden, stop dan na 5 keer repareren om te zien of het bestand evengoed voldoende is gerepareerd om weer bruikbaar te zijn.

Tijs.

Hallo Tijs, heb hulp gevraagd aan edmoor, maar die geen tijd gehad om te helpen. Misschien jij wel. Je hebt me all zo vaak goed geholpen.
Er wordt een melding geplaatst dat een fout gevonden is in: D:\Email\Outlook.pst (zie bijlage)Outlook vast.jpg

Heb diverse keer scanpst.exe gebruikt, maar het heeft niet geholpen.
Wil je mij helpen met het oplossen van het probleem? Ben 77 jaar oud en heb niet genoeg kennis om het zelf op te lossen, omdat ik dit nooit meegemaakt heb.
 
Heb je dus (minstens) 5x achter elkaar een reparatie gedaan?

Tijs.
 
Het gaat alleen om het onderste bestand in de bijlage, die van 527761 KB
Het je DAT bestand minstens 5x achter elkaar gerepareerd?

Doe het anders nog 4x.

Tijs.
 
Het gaat alleen om het onderste bestand in de bijlage, die van 527761 KB
Het je DAT bestand minstens 5x achter elkaar gerepareerd?

Doe het anders nog 4x.

Tijs.

Als ik die van 527761 KB ga kiezen wordt weer gevraagd om een pad aangeven hier uit - zie bijlageOutlook vast 1.JPG. Wat moet ik kiezen?
 
Mogelijk is dat voor de backup maar die heb je al.
Vink dus uit dat er eerst een backup moet worden gemaakt.

Tijs.
 
Mogelijk is dat voor de backup maar die heb je al.
Vink dus uit dat er eerst een backup moet worden gemaakt.

Tijs.

Er is geen mogelijkheid om backup uit te vinken. Het wordt steeds ingewikkelder. In bijlage Outlook vast 2.JPGzijn alle mappen in D:\Email geopend. Wat nu? Bedankt.
Jirko
 
Ik krijg dezelfde foutmelding. Ik heb windows 7 professional en outlook 2007. Het probleem is dat ik geen bestand scanpst.exe gevonden heb op mijn pc.
 
@jirko: Ik krijg sterk het idee dat op de d-schijf nu te weinig ruimte is. Maak ruimte vrij daar, bijvoorbeeld door die "recovered" mappen te verplaatsen naar een andere schijfletter.

@hilderts: Inderdaad staat scanpst.exe, normaal gesproken (zoals min of meer aangegeven in de link van route99) in de map:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12
danwel
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12

@route99: Overigens is dat wat daar te downloaden is voor Office 2013 en 2016, niet voor Office 2007...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@jirko: Ik krijg sterk het idee dat op de d-schijf nu te weinig ruimte is. Maak ruimte vrij daar, bijvoorbeeld door die "recovered" mappen te verplaatsen naar een andere schijfletter.

@hilderts: Inderdaad staat scanpst.exe, normaal gesproken (zoals min of meer aangegeven in de link van route99) in de map:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12
danwel
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12

@route99: Overigens is dat wat daar te downloaden is voor Office 2013 en 2016, niet voor Office 2007...

Tijs.

Hallo Thijs, in bijlage zijn de eigenschappen van d-schijfOutlook vast 3.JPG
 
Hmm.. Je zou genoeg ruimte moeten hebben, dan. Overigens is het niet gebruikelijk dat op een Recovery partitie ook data wordt opgeslagen, maar ik geef toe dat de schijfruimte er (toevallig) wel voor is bij jou.

Waar komt die padweergave van posting #9 vandaan? Want Bladeren kiezen in scanpst.exe geeft (bij mij dan toch) geen boomstructuur van mappen maar gewoon 1 map vanwaar ik dan (bijv.) een map hoger kan gaan etc. tenzij je het "pijltje naar beneden" gebruikt rechts naast het Zoeken in: vakje aan de bovenkant.
Linksom of rechtsom moet jij naar de map D:\Email en daar dan het enige PST bestand openen (dus het bestand Outlook.pst).
Je kunt (dus) ook meteen de volledige bestandsnaam intypen, zonder Bladeren te kiezen. Je vult dan in:
D:\Email\Outlook.pst
en dan op Starten klikken.

Dat je een ongelofelijke hoeveelheid mappen hebt met gerecoverede versies/mappen van het een en ander (in posting #11) kan ik niet zoveel mee, want ik weet niet wat de reden is (geweest) dat ze (ooit) zijn aangemaakt. Ik weet dus ook niet of ze evt. opgeschoond zouden kunnen worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan