bureaublad op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
mijn bureaublad is ineens op zwart gegaan (ook de taakbalk beneden dus.
ik heb alles via taakbeheer afgesloten, via google kon ik bij jullie komen. daarom dit bericht.
hoe kan ik dit herstellen? gewoon geforceerd afsluiten?
hoe dit te voorkomen in de toekomst?
 
Hallo Htil. Om te beginnen. Stekker goed achterin je beeldscherm zitten. Heb je laatst nog iets gedaan? Staan er nog rare dingetjes bij apparaatbeheer? Heb je soms meerdere beeldschermen? Systeemherstel overwegen?

Als het kan. En als je bij Persoonlijke instellingen kijkt -Thema's een standaard windows thema kiest
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, u kan gewoon de computer afsluiten via Taakbeheer en anders de knop ingedrukt houden tot de computer uitvalt.

Bij Vista kan ik echter in Taakbeheer ook het proces explorer.exe stoppen. Vervolgens ga ik naar het menu en start een nieuw proces, namelijk "Explorer" en Windows bureaublad doet dan weer normaal.

Geef eens de opdracht sfc /scannow (spatie voor de slash /) om de beveiligde systeembestanden te controleren.

Ga eerst na welk programma dit heeft kunnen veroorzaken, misschien is er een nieuwere driver geïnstalleerd voor de grafische kaart, schakel dan het automatisch updaten van drivers uit. Software die niet helemaal compatibel is met Windows 10 beter in compatibiliteit modus draaien bij Eigenschappen van het programma.

Is de oorzaak niet gemakkelijk te vinden en het de computer gemakkelijker maken help ook niet, ga dan nog na wat er op de computer opstart en of dat wel allemaal wenselijk is. Laat die lijst opstellen met AutoRuns van Sysinternals.
 
Staat er bij de process die lopen onder taakbeheer er een die op KMS lijkt.? Hoe heet ie precies?
 
ik heb het advies van alfred opgevolgd, dat werkte!
misschien was systeemherstel ook op een optie geweest
ja, de stekker zat goed in de machin :)

ik werk al heel lang met twee beeldschermen, nooit problemen.
heb een paar weken geleden een tweede HDD toegevoegd.

ik zie net het bericht - ik werk met RAID, met twee stations (SDD) die synchroon lopen- dat er 35 synchronisatiefouten waren. het is voor het eerst dat ik zo'n bericht zie.

dank voor jullie moeite. wat te doen om dit soort ongemak (dat is het, ik heb rampzaliger dingen meegemaakt) in te toekomst te voorkomen?
 
Gewoon geen gekke dingen doen.Als een systeem goed draait, dan laten zo. Kijk uit met downloaden (maar dat doe je al) van rommel. Ga altijd naar een officiele website. Succes weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan