canon pixma mg 3650: nieuwe inktcassette erin, maar printer blijft 'inkt op' melden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glyssine

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
20
Goedemiddag, ik heb een probleempje met mijn canon pixma mg 3650. Zoals in de titel al gemeld heb ik een nieuwe zwarte inktcassette geplaatst, maar de melding 'inkt is op' blijft terugkomen.

De printer meldde al een tijdje dat het inktniveau laag was, en voor een grote (zwart-wit) printklus, toen de afdruk lichter begon te worden, heb ik de zwarte cassette vervangen voor de printer zelf meldde dat de inkt echt op was. Daarna kreeg ik twee mooi zwart geprinte pagina's, en toen... dus die hardnekkige foutmelding.

Ik heb de printer een paar maal aan- en uitgezet, ik heb de drivers laten vernieuwen, ik heb de cassette een paar maal eruitgehaald en weer erin gedaan, en toen was mijn trukendoos (nou ja) leeg. Is een van jullie misschien bekend met dit probleem, en zo ja, is er een oplossing voor?

Hartelijk dank voor het lezen, en voor je eventuele reactie!

Glyssine
 
Hallo

Een heel verhaal , maar ...

Cruciale info , of dit een originele cartridge , of een namaak is , ontbreekt jammerlijk ...

De meeste winst wordt gehaald uit de inktcartridge verkoop.

Veel fabrikanten hebben blijkbaar een firmwareupdate gedaan om de "piraat" cartridges schaakmat te zetten.

Of dit hier ook zo is , is een ? , daar de geleverde info niet volledig is .

Peter
 
Beste Peter, dank voor je reactie. De inktcassette is idd een hervulde van het origele type, maar ik kocht 'm wel bij dezelfde zaak waar ik de printer heb gekocht, en er zit ook drie jaar garantie op volgens het doosje. Bij een vorige Canon pixma heb ik overigens jaren prima geprint met hervulde inktcassettes... En mocht dat het probleem zijn, hoe kan het dan dat ik nog twee bladzijden keurig heb kunnen printen met de nieuwe (hergebruik-) cassette voordat de printer begon me te melden dat de inkt op is? Nou ja, ik kan er natuurlijk mee teruggaan naar de winkel, mss idd wat fout met de nieuwe inktcassette. Maar is er ook nog een mogelijkheid om de printer te resetten? Ik heb zo'n idee dat hij zelf niet helemaal snapt wat hij zegt ;)

Glyssine
 
Ik vond de oplossing bij cartridgecity.nl, in een post van Erwin Haring (bedankt, Erwin!): deze fout schijnt vaker voor te komen bij canon printers met twee inktcassettes. Het enige wat je hoeft te doen om de teller te resetten zodat de printer 'weet' dat er een nieuwe inktcassette in zit is: drukken op de knop met het rode symbooltje (een driehoek in een cirkel). Inderdaad, ja, de resetknop. Goh, dat ik dat niet had uitgeprobeerd, wat stom. Maar het werkt! Probleem (hopelijk voorgoed) opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan